Bodypump och före sin tid

Det är så spännande att tänka på att jag igår kväll provade ett av Les Mills koncept body pump. För några år sedan pratade jag och min verksamhetschef om pilates. Hur jag ska få ut det till gymmen. Hon föreslog för mig att jag skulle utbilda mig inom något annat för att på så sätt få in en fot och sedan på den vägen ta in pilatesen. Jag tyckte chefen var lite knäpp när hon sa så till mig. Jag kan ju inte utbilda mig inom något jag inte är intresserad av. Men, nu kommer det kanske bli så. Jag var ju på body pump igår kväll. Kollade lite på videos på youtube för att få en idé om vad jag kunde vänta mig. Dålig idé... Jag blev så nervös att jag funderade på att strunta i allt. Men en överenskommelse är inte något man struntar i så jag åkte dit med Rickard. Instruktören (som också heter Hanna) var helt grym och tog direkt hand om mig när jag sa att jag var helt lost. Själva passet då? Det var grymt kul, jobbigt, svettigt och plågsamt. Allt på samma gång. Men jag ska lätt dit igen. Jag känner redan idag att jag har träningsvärk i ryggen så imorgon kommer jag garanterat inte kunna gå....
Jag blev så sugen på att att få instruera och hålla pass. Dock kommer ta det många gånger innan jag kan instruera i body pump. Måste kunna övningarna ordentligt själv först. Det jobbigaste var armhävningarna och frivändningarna. Armhävningar för att jag är så svag i armarna och frivändningarna för att jag inte fick till tekniken när jag skulle göra övningen lite snabbare.
1 Daisy:

skriven

Men vad kul att testa något nytt , hehe man blir nog lätt nervös när man ska göra nya saker. Men du kommer greja de galant

2 Popprinsessan:

skriven

Bodypump har jag inte vågat mig på ännu, men jag skulle helt klart behöva. Kör Les Mills Body balance och det känns bra för mig. Då får jag lite pilates i det :-) Men som sagt, skulle jag behöva få in mer styrka. På onsdag planerar jag funktionell träning och det var ett tag sedan nu, så jag lär också få ordentligt med träningsvärk.

3 Jenny:

skriven

Det ser så kul ut att hålla i pass.
Skulle så gärna vilja göra något sånt men tyvärr är jag för blyg och vågar inte stå i centrum.
Jag var den som alltid var sjuk när man skulle redovisa i skolan osv.
Att prata i grupp går bra men så fort jag är i centrum blir jag blyg och vill bara försvinna.
Så trist när man verkligen vill göra nått men inte vågar.

Vad är frivändningar?

Ha en fin dag,

kram rkam

4 Pärla:

skriven

Men måste känts otroligt skönt när ni var klara? Säker på att du lär dig på nolltid och snart håller i det själv.

5 Joy:

skriven

Åh, ibland är det så härligt att bara köra trots att en blir nervös. Heja dig!

6 Therese Carlsson:

skriven

Kan du inte utbilda dig i pilates eller är du redan utbildad ?

Svar: Jag är redan utbildad inom pilates. 😊
Hanna

7 evelina:

skriven

Gud vad kul att du tyckte om det och fick ideer om att hålla ett pass

8 Anna:

skriven

Så spännande att prova på någonting nytt. Bodypump finns på gymmet där jag har min salong också, men jag har inte vågat mig på att prova det ännu.

9 deveny:

skriven

Det er vasneklgi å utdanne seg til noe som ikke er interessant. Kanskje sjefen mener at alt er det sammen. De høres ut som du har funnet noe nytt, kanskje det blir kul og du kommer inn på den måten.

10 Anna:

skriven

Låter spännande! Jag själv gillar body pump eller träningar överlag som man gör i grupp med en instruktör 😊

11 Amanda :

skriven

Kul att testa nåt nytt ☺️

12 Maria :

skriven

Jag hoppas att du kommer få lära ut Body pump men de tror ja inte är några problem alls. Ha en bra dag

13 Olga:

skriven

Åh bodypump, det har jag testat en gång och kommer nog inte göra det igen, haha, det var sjukt jobbigt! Grymt av dig att testa och dessutom vara sugen på att bli så bra att du kan undervisa 💪🏼

14 Johanna:

skriven

Ibland är det verkligen inte bra och undersöka innan. -men bra du åkte igen och blev sugen ävne om det väntas utmaningar. Men utmaningar är bra

15 Jennysvardag:

skriven

Body pump låter verkligen så bekant, tror att jag har en träningsskiva hemma med body pump som jag tränade till för ett par år sen. Vad roligt att du vill bli instruktör för body pump, kan tänka mig att du har träningsvärk i dag 🙈

16 Michaela:

skriven

Jag tycker att det låter så himla kul med bodypump

17 birgitmaria:

skriven

Bodypump är riktigt kul och jobbigt! Jag gillar frivändningar!

Svar: Jag gillar också frivändningar, jag har bara lite problem så här innan jag är van vid övningen.
Hanna

18 Sara:

skriven

Lite planka ocharmhävningar i tabatastilsåär armstyrkan där på nolltid!😉
Tänkte på dig idag när jag på jobbet såg att vi (Lidl) säljer pilatesgrejer den här veckan.

Svar: Smart idé. Men får bli när jag är frisk. 😊
Hanna

19 Emelie:

skriven

Jag har testat Bodypump en gång och det var riktigt kul och utmanande! Jag var helt slut efteråt 😅

20 Hanna:

skriven

Jag gillar verkligen bodypump för du tar verkligen ut dig i hela kroppen, jag tror du kan passa riktigt bra som bodypump instruktör. Jag tycker också frivändningarna är svåra.

21 ellie:

skriven

Låter kul men jobbigt, haha! Hoppas det går bra dom andra gångerna och att du kan gå imorgon hihi

22 Madelene:

skriven

Bodypump är verkligen plågsamt men skoj. När jag gick på idrottsskola så var de ofta bodypump på gruppträningarna. Slutade alltid att man låg platt på golvet. Roligt att du vill instruera i detta längre fram

23 Fnulan:

skriven

Jag ÄLSKAR Bodypump, det är en så himla rolig träningsform. Och satan i gatan vad jobbigt.......

24 Madde :

skriven

Bodypump är så kul, . Gillar verkligen frivändningarna, Utfall kan jag tycka är jobbiga.

25 www.nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Så kul att testa pass man inte prövat förut :)

26 Chanelle:

skriven

Vad härligt att det var kul :D Bra att du känner att det är något du vill göra ändå, att det vände till något positivt och att du inte kände ett större ointresse efter! Lycka till med bodypumpen nu :D Du får lära oss också sen haha

27 Viktor Högnäs:

skriven

Les mills är väldigt bra, har kört bodypump, bodycombat, ja men massor utav les mills! :) Riktigt roligt är det! :D

28 sofia:

skriven

Jag har faktiskt aldrig testat bodypump men jag skulle helt klart vilja testa det någon gång för verkar vara så himla skoj :)

29 Ingmarie:

skriven

Är det verkligen svårt att få in Pilates på gym? Där jag hänger finns det massor av klasser! Även i Hot-salen!

Svar: Det beror vilken stad man bor i. I de stora städerna som till exempel Stockholm och Göteborg är det inte svårt men här i Linköping är det jättesvårt. Jag kan känna det ibland att jag bor i fel stad tyvärr.
Hanna

30 Matilda Berlin:

skriven

Åhh! Jag som själv är Les Mills-frälst och instruktör inom flera av deras koncept säg bara GO FOR IT!! Du kommer inte ångra dig en sekund! Gå på flera pass, öva, öva, öva och åk sen på utbildningen. Det är typ det bästa du kan göra, hihi! Kram <3

Kommentera här: