Sammanfattning av vecka 49

Min jobbhelg är nu över för den här gången. Det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta mig vid elementet och scrolla på telefon. Konstigt ställe, jag sätter mig aldrig där. Men det var skönt faktiskt, jag fick energi. Idag på jobbet så hade vi adventskaffe med de boende och anhöriga. Jag, Rickard, Marcus, Bea och mamma sjöng ett gäng sånger och det var så mysigt.
Jag sitter nu i soffan och njuter av lugnet. Vi har plockat fram allt resterande julpynt ikväll. Granen är klädd, alla tomtar och ljusstakar är uppe. En tradition vi har är att alltid äta julbord så här på kvällen när allt är uppe. Så också i år! Det var så gott.
Veckans väder: Grått och regnigt mestadels men jag har allt sett solen här och där och några minuter till och från. Helt klart bättre än inget.
Mest lästa inlägg:
Känsla:
Jo, men det har varit bra. Jag har varit trött, har inte kommit upp ur sängen i tid så morgnarna har blivit stressiga. Jag har heller inte lyckats undvika nocco. Suck alltså! Men jag mår bra, känner mig glad och försöker att inte grubbla så mycket. 
Länk:
Ny post på veckans sammanfattning men jag tänkte faktiskt ge lite länkkärlek tillbaka till The swedish lakehouse som länkade till mig och skrev så fint om mig och min blogg.
 
Träning. Det här känns faktiskt lite dumt men jag kommer inte ihåg. Eller jo, förresten. Pilates*2. gympa, ett styrkepass för benen och så rev jag av ett tempopass.
Veckans tänkvärda: Direktcitat från nextlevelbiohacking:
"Kan alla bli beroende av något? Är alla beroende av något? Jag skrev boken Beroendehjärnan för ett par år sedan för att fatta hur beroende funkar rent biokemiskt, vad är det beroendet försöker fixa liksom? Räknas koffeinberoende? Är sockerberoende på riktigt? Det visade sig att socker & nikotin är mer beroendeskapande än kokain, som i sin tur är mer beroendeskapande än alkohol. Jag tror ju att "vardagsdrogerna" är absolut värst. De man KAN ta varje dag och speciellt de man börjar med tidigt (socker). Vi åt så fruktansvärt mycket socker i min familj och 45% blev/var/är sockerberoende, 33% fick ett "tyngre" beroende och totalt 66% skulle jag helt klassa in på beroendepersonlighet med minst ett aktivt utlopp. För mig är det uppenbart att det BÖRJAR med socker för de allra flesta för det är ett högst onaturligt sätt att överväldiga sin hjärna på som vi inte är designade för att kunna hantera (egentligen). För 5000 år sedan, VAR hade vi ens kunnat få tag i så mycket carbs? Impossible! Jag vet faktiskt ingen som konsumerar socker dagligen som tycker att de har kontroll över sitt intag, oavsett om de är smala och vältränade. De blir också slavar under sitt SUG och det är ju så ONÖDIGT när man kan leva utan. Jag har inget sockerberoende men tycker det är så skönt att leva utan söt smak och låta varje mål vara ett näringsrikt mål bestående av kött och fett. Hjärnan blir verkligen lugn och glad av det & det är en sån skön känsla att bara ge sin kropp NÄRING. Vill du läka din inre kemi på riktigt - börja där! 🌸"
Fem positiva från veckan: 
- sångstunden för pensionärerna på mitt jobb.
- en mysig promenad och lunch med Sofia.
- pilatesavslutningen, inte just att det var sista gången såklart utan att det blev ett riktigt bra och roligt sista pass.
- att min insats i basgruppen blev godkänd.
- att jag ändå trots lite för lite sömn ändå känner mig relativt pigg. Det kunde ju vara värre.
 
Veckans tips: Är du ute efter snygga träningskläder, snabb leverans och kläder som sitter där de ska så måste jag tipsa om MPWR Sportswear. Jag kommer visa det jag beställde i veckan.
Veckans bild:
 
 

Kommentera här: