Sammanfattning av vecka 48

Jag sitter här vid köksbordet i skenet av ljusen på bordet och i fönstret och funderar över lite smått och gott. Idag har vi varit hos svärmor och ätit julbord och umgåtts några timmar. Jag kan ha råkat bryta min ketos då jag åt köttbullar med havregryn i och rödbetssallad. Men äsch, det var det värt. Däremot föll jag inte för godsakerna. Jag tänkte nu faktiskt förbereda inlägg till bloggen, känner mig inspirerad. Vill också lyssna på julmusik. Det är ju första december även om jag redan tjuvstartat med julmusik. :-)
Känsla: Jag har varit lite stressad, det var så mycket inför partyt och så kände jag mig uppe i varv över basgruppsuppgiften. Som vanligt fick vi ihop den dock vilket kändes så bra även om jag inte trodde det ett tag.
Veckans bild: Får bli denna från sprintpasset i onsdags! Visst förmedlar den träningsglädje!
Beslut: Jag var så säker på att jag skulle hoppa av pilatesen här där jag bor men efter styrelsemöte och beslut om att utöka till 45 minuter känner jag att det kommer bli bra. Har känt lite stress under den halvtimmen jag haft. Jag vill ju få med så många godsaker som möjligt och det är svårt på trettio minuter. Men nu kommer det bli jättebra.
Mina fem mest lästa inlägg:
Varför keto?
Jag vill börja äta keto
Någon har visst googlat om den kinesiska kalendern och hamnade på min blogg.
Mina impopulära åsikter. (Kul inlägg att skriva för övrigt)
14 saker som bara en löpare förstår
Veckans köp:
Jag köpte den här boken för 40:- som e-bok. Den ser jag fram emot att sätta tänderna i.
Träning: Två sprintpass, ett dåligt försök till löppass, ett pass med trettio intervaller och så en och en halvtimme pilates.
Veckans suck: Egentligen skulle jag låta den här punkten vara blank men ibland blir jag bara så trött på vissa människor. De som ska tjafsa och skapa drama kring saker som inte är något att skapa drama kring Göra en höna av en fjäder alltså, jag förstår verkligen inte det. Så lämnar det och går in på....
....Fem positiva från veckan:
- Att min palliativa föreläsning som jag höll för kollegorna blev så bra!
- min födelsedagsfest såklart.
- sångstunden som blev till i veckan. Ska bli riktigt roligt att få sjunga för pensionärerna igen.
- att jag ändå fått till ett riktigt bra löppass.
- att det är snö och minusgrader.
Finaste outfit!
För att visa något annat än den svarta klänningen som jag hade på mig igår får det bli min röda, glittriga och juliga kofta. Fick den i julklapp förra året men den finns på Maxi i år igen. Så fin ju och det känns otippat att den kommer just från Maxi...
 
 
1 birgitmaria:

skriven

Fin kofta!
Du verkar ha haft en bra vecka och en toppenhelg! Roligt att du får lite längre på ditt pass. Visst är det härligt med snö!

2 Therese Carlsson :

skriven

Fin tröja du fick i julklapp😊 . Tycker det är svårt att inte äta saker man inte får när alla andra i familjen gör det. Ha en bra första advent 😊

3 Anonym:

skriven

Så härligt att ha inspirationen till att förberedda blogginlägg! Hade också det planerat idag men fann ingen inspiration haha. Måste säga att koftan ser verkligen så himla fin ut & va bra du passar i rött! Kul att hitta något på otippade butiker 😃 Sen måste jag fråga hur man kan se om någon klickar in via Google, är det något speciellt program? Kramar

Svar: Jag kan se det via statistikräkningen. Inte specifikt sökorden men hur många som hittat till mig via Google.
Hanna

4 Mina:

skriven

Visst är det trist med människor som bara förstorar upp allt i stället för att strunta i saker och gå vidare ❤ Tar för mycket energi. Härligt det låter med denna inspiration till att skriva på bloggen, så härligt när den infaller ❤

Kommentera här: