En julig lista från Spiderchick

1. Är det ett nöje att slå in juklapparna eller är det en mardröm?
Jag älskar att slå in julklappar och vill väldigt gärna ha lockband (sa jag alltid som liten om presentsnörerna...) på paketen. Rickard är tvärtom och tycker det är onödigt att göra paketen fina när de ändå snart ska rivas upp....
2. Adventsljusstake VS julstjärna?
Hehe, lätt både och! I köket har jag vår vita adventsljusstake och en marinblå adventsstjärna. Kanske kaka på kaka men jag gillar det!
3. Vad dricker du helst till julmaten?
I år blir det vatten, annars vill jag ha julmust. Nackdelen är att jag inte orkar någon mat när jag dricker julmust till. Tar liksom stopp direkt.
4. Har du en äkta gran eller kör du på plastgranen?
Vi har plastgran på grund av allergi.
5. Drömjulklappen i år?
Min alldeles egna pilatesstudio men i väntan på den tar jag gärna ett tio-kort med pilatesklasser hos Linnea i Norrköping.
6. En jultradition som du vill slopa?
Bråk och tjafs! Sen för andra barn önskar jag alkoholfria jular. Jag tycker inte att alkohol hör julen till!
7. Vilken doft påminner dig om julen?
Kanel, doften av lussebullsbak och så nejlikor.
8. Du får välja två temafärger att inreda julen med, vilka färger blir det?
Ibland kan jag tänka att det skulle vara trevligt med en mer minimalistisk stil och enhetliga färger. Men nej, rött blir det!
9.  Marabouchokladhus VS pepparkakshus?
Pepparkakshus! Har tänkt flera år i rad nu att köra på chokladhus men det känns som slöseri med chokladen.
10. Var ska du fira julen i år?
Vi har ju vår jultradition med julklappar och tomte klockan tio på julafton så det blir det ju såklart. Frågan är bara platsen om vi kommer vara här eller någon annanstans. 
11. Det bästa med julen är?
Gemenskap och barnens tindrande ögon!
Listan är lånad från Spiderchick!
 
1 Mina:

skriven

Vilken rolig lista ❤
Håller med om att rött hör till julen då det skapar så fint sken. Det bästa med julen är verkligen gemenskapen ❤

2 Pärla:

skriven

Åh vilken härlig lista!! Jag älskar att slå in paket, både kul och rogivande.
Jag hade velat ha en riktig gran men kör plast som er, rädd att hunden kissar på den annars haha!
Så mycket härliga juldofter ja, älskar allt sådant där.

3 birgitmaria:

skriven

Håller med dig om allt! Jag har tänkt exakt samma sak om chokladhus *skratt*

Kommentera här: