Virum älgpark

Idag är ytterligare ett gäng uppgifter publicerade på lärplattformen så jag borde verkligen ta tag i mina studier. På närträffen ska vi som skrivit tidigare skriva om etiska dilemman och det borde jag ha gått om. Dock så står det lite still just nu men det ska väl ordna sig. Innan jag tar tag i studierna  tänkte jag först uppdatera dig om dagens utflykt. Den gick till Virums älgpark några mil från Vimmerby. Alex och Ida ville såklart följa med men Samuel hade andra planer för dagen. Vi kom precis lagom till Virum älgpark för att hänga med på dagens andra tur.
Det finns nio älgar och ett gäng dovhjortar. Men fokuset på safarit är såklart älgarna. Barnen fick blad att mata älgarna med och så åkte vi in i hägnet där älgarna efter oss. Längst in i hägnet stannade vi och där fick vi potatis och äpplen att mata djuren med. Det var med skräckblandad förtjusning som älgarna fick käka från händerna. Efter ungefär fyrtio minuter var det dags att åka tillbaka och vi åkte hem. Men först ett besök i souvenirbutiken där Alex köpte en varningsskylt med en älg på i form av en kudde, Ida köpte en mjukisälg och jag hittade en nyckelring och en ljuslykta. Något minne ska man ju ha såklart. :-)
 

Kommentera här: