Jag kan göra det!

Bilden ovan hittade jag hos Kamilla, tyckte den var så bra så snodde den skamlöst. Det senaste halvåret har varit ganska jobbigt. Det känns lite som att jag ballat ur totalt. Kosten är ett skämt, ingen pilates, lite rörlighetsträning och sömnen... Ja, vad ska man säga. Allt som jag vet att jag mår bra av är saker som just nu ligger på hyllan. Inte för att jag inte vill utan för att jag inte riktigt har orken att ta tag i mig själv. Jag är däremot väldigt glad över att jag gjort en massa roliga saker med familjen, det har varit en bra semester och de sista dagarna ska jag verkligen njuta av.
Så jag hittade en lista hos Engla med punkter som hon vill ändra på, för att må bra. Viktiga punkter som sömn, träning, bra kost, strukturera upp vardagen och kanske någon egentid. Så återigen ska jag strukturera mig själv och göra de rätta valen för mig.
Jag har skrivit det förut men det är så konstigt att det är det som man mår bra av som är svårast att ta tag i. Det är "enklare" att gå och lägga sig för sent, slarva med kosten och så vidare än att faktiskt göra de rätta valen.
I några dagar nu har jag ätit mackor och hur mår jag av det? Tog ett nytt test för att verkligen kolla om jag har celiaki och nepp, det har jag inte. Men däremot har jag en överkänslighet. Inte efter en macka men när det som nu går flera dagar med slarv. Jag behöver verkligen min ketogena kost och jag hade en plan men den gick åt skogen. Men ansträngde jag mig tillräckligt eller lät jag det bara bli som det blev.  Eftersom att kroppen är seg och dann på vanlig kost kan jag lika gärna köra strikt istället. Då vet jag ju att jag mår bra! Betydligt bättre än nu. *Suck*
Känns som att det här inlägget blev ganska rörigt men skrev bara ner tankarna som de kommer.
1 Therese:

skriven

Men om du kan så håll dig bara till keto som du vet att du mår bra av

2 Fnulan:

skriven

Vissa perioder är det så men det är ingen tröst, jag vet det. Jag är där själv. Konstigt nog är det så att när vi prioriterar familjen så faller vi själva. Jag förstår verkligen att du gillar det strikta. Det gör jag med. Jag måste köra svart eller vitt, grått är inte min melodi alls. Du hittar tillbaka din glädje för det du tycker om. Just nu är pausknappen intryckt lite.

3 Madde:

skriven

Det är helt ok att vara negativ ibland. Så här ser det ju ut för dig, men nu kan det bara bli bättre... Hm säger jag som också spårat ut totalt.

4 Mina:

skriven

Det är lustigt att det är lättare att missköta sig än att göra det rätta. Känner så igen det.
Så underbart med särskrivningar 😂

5 Michaela :

skriven

Man kan inte göra mer än sitt bästa. I mitt tycke så är de okej med slarv ibland. Men förstår sina tankar också såklart. Mår man inte bra av ngt så är det ju en fin idé o gå tillbaks till rutin. Men vara för att det är en bra idé betyder de inte att det är enkelt. Stor kram på dig

6 jessica:

skriven

Ja ibland är man bra på att va olydig mot sig själv, ja började året med att få nyttigare kost vanor det verkar ja helt ha tappat under sommaren i veckan åt ja chokladpudding till frukost istället 🙈😂 fruktansvärt bra citat du delade från Kammilla den texten måste mig ja spara med den va ju så bra❤️

7 Malin moen:

skriven

Känns som man nått botten själv många tillfällen. Man försöker så mycket väl och ändå går inte allt bra. Hoppas det vänder så småningom! 🌷 Då är vi två angående kosten och träningen; slarvat där med!

8 Åse:

skriven

Du kommer igång dnart igen . Man får inte bli besviken på sig själv bara för man inte hållt igång som vanligt . Stor kram

9 Anna:

skriven

Precis! Man kan inte göra mer än sitt bästa! Stor kram finaste du! <3

10 Diana:

skriven

För att ändra en vana krävs upprepning 21 gånger sägs det... 21 dagar kan kännas ganska länge när man ändrar något men kan vara värt det. Sen är det ju väldigt enkelt och gott att bara göra sig en macka😊

11 Michelle :

skriven

Ibland kan de ju bli så att man lägger allt annat på hyllan för att orka vardagen . Förra året tränade jag nästan inget pgrav min djupa depression men i år tränar jag mer . Viktigt o tänka på sej själv 💕 o inte stressa fram det

12 Marie:

skriven

ja yvärr är det ju krasst så att det är lättar att hamna i dåliga vanor osv, men med rätt tänk kan man ju kanske göra det lite bättre

13 Kamilla:

skriven

Den bilden var verkligen klockren tyckte jag misslyckad till Miss Lyckad helt rätt tänk. Bara man gör sitt bästa så kan man inte göra mera och just i den stunden kanske det allra minsta är just precis det som man klara av som det bästa där och då

Kommentera här: