Jag trodde att jag skulle blåsa bort....

Jag hade en timme mellan att jag slutat dagpasset och sedan skulle gå på personalmöte. Idag fick vi veta vad som står i det nya avtalet vilket var intressant.
Men det var inte det jag skulle skriva om. Jag gick ut den här timmen i syfte av att ta en lite längre promenad. Men när jag kom ut kände jag bara att nä, det där hade jag ingen lust med. Det blåste så hård vind, dammet yrde och jag fick dammet i ögonen. Det var inte skönt så valde istället att gå en lite kortare promenad och sätta mig en stund i lä. Eller lä och lä, allt blåste iväg för mig så fick hålla hårt i grejerna.
Jag har satt in en kålpudding i ugnen och ska gå till affären och köpa potatis. Känner mig inte alls pepp på att gå ut. Har liksom varit igång hela dagen och vill bara vila. Samtidigt tror jag att en promenad till affären skulle göra mig gott.
Jag håller på med ett inlägg kring blodsockermätningen förresten, tycker det är superspännande att ta reda på hur kosten faktiskt kommer påverka. För det vet jag att den gör, sen är bara frågan hur mycket. Önskar dig en fortsatt trevlig kväll! :-)
1 sofia:

skriven

jobbigt att det var storm hos dig med, jag och sambon var ut idag och vi höll på att blåsa bort. Gick sisådär att fota ute kan man säga haha :)

2 Linda:

skriven

Här blåser det jättemycket också men jag var pepp på att gå ut ändå:). Gick till biblioteket, strosade i centrum, vattnade odlingslådan och handlade potatis medan blåsten slet i håret. Det där med blodsocker tycker jag också är så intressant, har läst ett par böcker om socker. Jag vill bara veta mer och mer:).

3 Fröken Rödlök:

skriven

Ja, idag har det vart riktigt blåsväder. Så tråkigt när man ser att solen skiner och man tänker att det är varmt och skönt ute och så kommer man ut och man blåser bort, mindre roligt!

4 Sofie:

skriven

Det blåste rätt rejält igår. Tur man var inne, hehe.. =) kålpudding är ju så gott

5 Jenny:

skriven

Det är skönt att vara ute och gå, men inte alls när det blåser så hemskt!
Åh va gott med kålpudding, det har jag nog inte ätit sen jag bodde hemma.
Har du något bra recept att dela med dig av?
Jag vet att det finns mycket om jag skulle googla, men vill ju göra ett som är beprövat och gott ;)
Undra om jag skulle få i barnen det... ska prova!

Ha en fin kväll
kram kram

Svar: Jag använder ju inget recept utan jag höftar med alla ingredienser. :-)
Hanna

6 Michaela :

skriven

Åh trist med vinden o blåsten. Det är mindre kul o va ute o gå i det.
Ser fram emot att läsa om blodsockret ❤️

7 Daisy:

skriven

Gud va gott med kålpudding, sugen man blev nu på det , super gott ju

8 maria:

skriven

Skall bli spännande att läsa inlägget om din blodsockermätning. Under båda mina graviditeter har jag varit tvungen att göra 1-2 veckors test hemma, 4 gånger per dag pga diabetes i släkten (då jag vägrar sockerbelastning)

9 www.nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Inget kul när det blåser sådär mycket... Jag har en och en halv timme imorgon med mellan jobb & personalmöte, så då tänkte jag med ta en promenad. Hoppas inte det blåser så då :)

10 Sofia Johansson:

skriven

Här har det också blåst en hel del idag, inte så härligt men det fungerade ändå. Höll dock precis som du på att blåsa bort när jag var på väg hem från campus😅

11 Sarah:

skriven

Det är så härligt att gå promenader i det här fina vädret :) Blåsten skulle man kunna vara utan för då är det inte lika roligt :/

12 Amanda :

skriven

Det inlägget ska bli roligt att läsa kul att få veta lite mer om blodsockret kan noll om de ☺️

13 Jennysvardag:

skriven

Så gott med kålpudding. Tråkigt att det blåste massor, de gjorde de här med men nu verkar de ha slutat. Skönt att få lite luft innan mötet :)

14 Anna svensson :

skriven

Åh du, du måste ta dig tid för att vila också! lova mig det? kålpudding lät otroligt gott det var så himla längesedan som jag åt det att jag tror jag kommer och hem besöker dig nu ;)

15 Therese:

skriven

Hoppas personalmötet gick bra =) förstår att du inte vill gå ut i blåsten =)

16 Madde:

skriven

På vägen hem från Tyskland blåste det rejält också. förstår att du valde bort en längre promenad då. Hade jag också gjort,

17 TwinMom.se:

skriven

Vad tråkigt att det blåst så mycket! Själv har jag jobbat hela dagen så har knappt hunnit vart ute alls!
Vad roligt att kolla blodsockret! Hur gör du? Skulle gärna vilja se jag med hur det faktiskt påverkar :)

18 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Ibland kan man känna så där. Själv har det varit precis tvärtom för mig, massor med motion och promenader. Men så är jag också hundvakt så det faller sig naturligt att promenera då :). Du vet hundar, de ska ut oavsett väder och vind ;)

19 Marie:

skriven

Oh gott med kålpudding och ja här har det också blåst mycket idag, var inte det lättaste att cykla med en tös och mig själv i vind

20 Sandra:

skriven

Blodsockermätning måste ju vara superskoj att läsa om 🙂 Hoppas du skriver mer om det 🙂
Ja i dag blåste det lite grann, men det låter som om det blåste mer hos dig än mig.

21 Sara:

skriven

Det var samma här idag. Vi skulle spela fotboll jag och mellansonen men det blåste så det var inte ens lite roligt. Det var en hel del saker som flög runt också så kändes som vi hade lite halvstorm här :/

22 Ullie:

skriven

ja men alltså stormen va här idag oj så det blåste men tycker det stillat sej lite nu
nya avtal är alltid spännande
se till så du inte har för mycket nu å i helgen utan hinner vila oxå
kram på dej

23 MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

skriven

Ja jösses vad det har blåst idag. Men skönt att röra på sig i alla fall :)

24 Amanda:

skriven

Ja jösses vad det blåste ute idag, men skönt att det inte var kallt. Men fick också massa grus i ögonen och det var inte så trevligt. Hoppas att det kändes bättre efter en liten promenad :)

25 Matilda Berlin:

skriven

Men alltså guuu vad sugen jag blev på kålpudding nu! HUR gott är inte det egentligen?? Mums! STOR KRAM hjärtat och hoppas du får en underbar dag (med lite mindre blåst, hihi) <3

26 Julia:

skriven

åh vad gott med kålpudding det var längesen man åt 😍 åh vad jobbigt att det blåste så mycket! Här blåste de med men inte så jätte mycket.

27 Johanna:

skriven

Det blåser väldigt mycket här igår med ! Men det var riktigt skönt i solen ! Så gott med kålpudding. Länge sen man är det nu !

28 Michelle :

skriven

Nä vissa dagar vill man ju bara vara inne . Kan känna så oavset om det e varmt el kallt väder .... 💕

29 Josephine Anderson:

skriven

Det är sant. Jag skulle ta blodprov imorse för kolesterol m.m. men hade inte koll på att jag var tvungen att vara fastande för glycemi-värdet så jag sköt upp det en vecka. En honungssmörgås till frukosten höjer sockret ganska rejält.

Kommentera här: