Höversby grotta

Bara ungefär 1,5 mil från mig finns Höversbygrottan. Där blev det ett besök idag. Ingången till grottan är i princip ett hål ner i marken, därefter delar den sig i två gångar. Vi gick ner i den vänstra gången och kom till en sal där man kunde stå raklång. Går man lite längre in finns det en smal passage, där måste man åla och så kommer man till en till sal men där kan man inte stå upprätt. Ingen av oss ville ge oss in i och åla oss fram. Just i den gången var det gott om spindlar....
Själva området är otroligt häftigt med stora stenar, sprickor och klippor. Det var en kul utflykt så här på annandag påsk.
En annan ingång, för den som är liten och dessutom är stark nog att kunna dra sig upp.
1 Therese:

skriven

Härligt att vara i skogen och kolla grottor och mycket annat som finns i skogen =)

2 Michaela :

skriven

Jag älskar grottor då jag tycker det är så häftigt. Dock har jag bara varit i lumelunda grottorna på Gotland. Så var jag inte gammal

3 Sofia:

skriven

Vad häftigt att besöka en grotta. Det skulle jag aldrig klara pga mitt ryggmärgsbråck.
Verkar som de var en trevlig utflykt. Hoppas eran påsk har varit bra

4 Amanda:

skriven

Men vad häftigt att ni kunde gå in i grottan. Jag älskar att gå och titta på sådant här:) Så skönt att kunna vara utomhus i det fina vädret

5 Diana Saelöen:

skriven

Så häftigt, kände inte till detta ställe alls, min vuxne son hade säkert älskat stället, precis i hans stil...får kanske bli en semesterutflykt dit.

6 Linda:

skriven

Huu..jag skulle nog inte våga gå in där, har lite klaustrofobi. Men i skogen skulle jag vilja gå i, så rogivande:).

7 sofia:

skriven

Men wow vilken häftig upplevelse att få vara där, det hade jag velat göra. Tycker det är så facinerande med sånt där faktiskt :) <3

8 Yasmine:

skriven

Jag skulle verkligen vilja krypa i grottor, det får bli ett av målen för denna sommar :D Kram

9 Liw:

skriven

Åh jag älskar grottor och vi brukar ibland också besöka dem med barnen. Lite klaustrofobi har man väl lite till mans men det är spännande och verkligen ngt för hela familjen 😃👍

10 Sofia Johansson:

skriven

Så spännande! Låter som en häftig upplevelse☺️

11 Junitjej:

skriven

Vad roligt, men samtidigt lite skrämmande, med besök i grottor!

12 Michelle :

skriven

Vad intressant . Sånt där vill jag alltid gå in i o utforska . :) men sen när det väl kommer till kritan så e det oxå lite läskigt 😂💕

13 Sandra:

skriven

Så otroligt mysigt det ser ut, jag älskar ställen som denna. På ett kick glömmer jag min värk och känner mig som ett barn igen ❤

14 Johanna:

skriven

Gud va coolt :D jag hade inte vågat klättra ner där. Haha det är jag för feg för 🙈

15 Sofie:

skriven

Lite läskigt med såna trånga utrymmen. Men ser fint ut :)

16 Kamilla:

skriven

Men jisses så häftigt och spännande besök. Samtidigt som jag får rysningar av sådana utrymmen. Tror att jag har cellskräck faktiskt fast jag gärna skulle vilja varit där så fick jag rysningar. Skum känsla...

17 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Så häftigt ställe :D. Gillar sånt där även om jag själv är rätt feg och inte helt säker på att jag vågat prova att gå ner i något liknade :)

18 Ullie:

skriven

vi har en liknade stor sten som heter bocka stenen . avskyr verkligen spindlar såg en stor husspindel här igen blää
va fint det är me alla stenar även ifall ja inte vågar gå i grottor är det mysigt

19 Amanda:

skriven

Vilka roliga utflykter ni gör hela familjen och man får på samma gång se fina ställen Sverige har. Uh jag hade inte heller velat åla md spindlar. Ryser :)

20 Yela:

skriven

Wow vilken rolig upptäcksfärd! Har tyvärr bara varit i en grotta (Gotland) men vill gärna upptäcka fler 😃

21 Sarah:

skriven

Så roligt att göra en utflykt :) Jag hatar spindlar så hade inte gått in där :/ Vad smal den suata ingången var :O

22 Sarah:

skriven

Så roligt att göra en utflykt :) Jag hatar spindlar så hade inte gått in där :/ Vad smal den sista ingången var :O

Kommentera här: