Att känna sig liten

Ibland känner jag mig så liten. Som att det jag säger är inget värt. När det är skillnad på vem det är som säger en sak. Det händer ibland att jag säger en sak som ingen lyssnar på alternativt ifrågasätter. Sedan kan någon annan säga samma sak en stund senare och då är det helt plötsligt en jättebra idé. Har du något bra tips på hur man ska hantera sådana situationer? Nu blir det mest att jag inget säger och står bara tyst. Samtidigt blir jag arg över att jag återigen låtit mig bli förminskad. Hatar den känslan (ja det är ett starkt ord men högst aktuellt i det här sammanhanget.) Jag vill vara stark och inte låta mig påverkas så mycket.
 
1 Mösstanten:

skriven

Det där är svårt. Att ta plats. Det händer mig också ibland. Prata högre? Undvika de mest dominerande människorna om man kan?

Svar: Skönt att jag inte är ensam iallafall. Tänker ibland att det är fel på mig....
Hanna

Kommentera här: