Jag kan göra mer!

"To progress in life we need to act and continuously work towards achieving our goals. We need proper planning, analysis, and implementation. Work until your goals are achieved. The pace at which you work or move hardly matters as long as you are not stopping. What are you doing today, to achieve your goals?"
Citatet ovan träffade mig lite. Jag drömmer stort men vad gör jag för att verkligen nå mina mål? Kanske egentligen inte allt jag kan. Jag kan göra mer, så mycket mer. Så därför var jag bara tvungen att ta tag i mig själv. Jag behöver bli bättre på att utföra pilatesövningarna. Ikväll blev det ett pilatespass med relativt enkla övningar. Med enkla meningar jag basövningar. Ett bra sätt att göra övningarna tuffare är att lägga till assists. Den här gången fick mina enkilos-vikter stå för att ge mig ännu mer utmaning. Trettio minuter gick fort och nu känner jag mig genomjobbad men på ett bra sätt. Underbart!
Jag kan göra mer är tanken som jag avslutar den här dagen med!

 
 
1 Angelica Wåhlin:

skriven

Så bra citat!

Svar: Det tycker jag med!
Hanna

2 Carolina:

skriven

Jätte bra att om man nu vill bli bra på något krävs övning & tålamod. Övning ger färdighet så att säga ;)

Svar: Exakt! Håller verkligen med. :-)
Hanna

Kommentera här: