Ett tänkvärt citat

I dessa tider när sociala medier svämmar över av bilder som visar det perfekta livet är det lätt att jämföra sig med andra och tro att "alla andra" har det bättre än jag själv. Det är då viktigt att komma ihåg att det som ses på sociala medier är det som personerna väljer att dela med sig av. Det underbara, perfekta och det fina. Baksidan av myntet ses sällan. Jag stötte på det här citatet hos Ingmarie och jag kände att det är så träffande. Det är så ofta som jag stirrar mig blind på det som folk lägger ut och tänker att så vill jag också ha det. Det jag glömmer bort är att människor har sina egna problem som de brottas med. Hur kan jag egentligen klaga när jag har det bästa framför mig.
1 Matilda Berlin:

skriven

Verkligen SÅ tänkvärt!! Tack finaste du!! <33

2 Netti Starby:

skriven

Vilket fint citat! :-D Kramis

Kommentera här: