När jag anpassar maten efter bara mig.....

 .... Så blir det en härlig tallrik med rotfrukter: rödbetor, palsternacka, potatis, lök, zucchini och morötter. Jag har stekt rotfrukterna och äggen i rapsolja och rödbetorna fick även gosa ihop sig med en klick smör. Till det blev det även två glas mjölk. Kommer säkert ha lite extra ont i magen i morgon men så här efter fotbollsmatchen körde jag på det som var smidigast. Det var riktigt gott och jag ska nu krypa ner i sängen, först borsta tänder och sminka av mig. Sov gott så hörs vi imorgon!
 
1 Anneli:

skriven

Åh, mums, mums, mums! Jag äter gärna liknande kost och så massor av sallad och protein. Jag älskar wookade och ugnsbakade grönsaker. Brukade ofta göra grekisk Briam förut, vilket är rostade grönsaker med vitlök, olivolja och lite salt. Så gott.
Kram och ha en underbart fin dag!

2 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Gud så gott! Ser helt magiskt ut :). Älskar sådana rätter :).

3 emma:

skriven

det är ganska skönt de dagar man inte behöver anpassa maten efter någon annan!

4 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Det här ser underbart ut! Inte mjölk dock, det får jag inte ner ^^ men maten, kommer gärna på middag :-*

Svar: Du är välkommen! 😃
Hanna

5 Mösstanten:

skriven

Ser himla gott ut. Jag skippar potatisen och mjölken dock. Men stekta rotfrukter är delikata.

6 Liselotte Johansson:

skriven

Det ser jättegott ut.

Kommentera här: