En fundering

Godmorgon mina vänner! I går blev det uppesittarkväll. Kom i säng först vid ett.... Imponerad över mig själv att jag inte snoozade i en hel evighet nu på morgonen. Först jobbade jag till åtta och sen möttes jag och Rickard upp för träning på gymet. Det blev ett pass med fokus på explosivitet i form av cirkelträning. Passet avslutades med ett gäng marklyft. Det känns som att mitt max just nu är 60 kilo med gårdagens förutsättningar. Men jag ska lyfta tyngre framöver. Så roligt att känna att lilla jag är starkare än vad jag tror.
Lyckan att skära upp en i princip perfekt avokado. Den första fick jag slänga. Den såg så fin ut på utsidan men på insidan, not so much.
Jag läste ett mycket intressant inlägg hos Lilian som jag kände att jag ville spåna vidare på. I korta drag handlar det om att fundera över hur du är som kommenterar. Är du generös och kommenterar engagerat? Jag har tidigare varit lite oengagerad ska jag erkänna. Men det är ju så mycket roligare att få engagerade kommentarer. Så jag har ändrat mitt sätt. Genom Bloggsupporten och Länka med kärlek stöter jag på en hel hög med fina bloggar. Tänkvärda bloggar och vardagsbloggar. I de här grupperna måste man vara aktiv och läsa och kommentera bloggarna som länkar. Men jag funderar över en sak. Skulle du läsa min blogg om du inte var "tvungen" att göra det? Jag är dock jätteglad över den här gruppen för utan den hade jag inte hittat alla bloggar som jag nu får chansen att läsa. Jag skulle läsa även utan att vara med i grupperna. 




1 Åse:

skriven

Avocado är nåt som jag vill lära mig äta för de ser så gott ut men smakar pyton😂

2 Amanda:

skriven

jag tycker att din blogg är bra som du säger med den här gruppen så hittar man massa nya att följa:) Så roligt att jag hittade in hit till din blogg :)

3 Moa:

skriven

Jag håller helt med dig så mycket roligare att få engagerade kommentarer, tror nog jag hade läst dom flesta bloggar ändå men kanske inte kommenterat alla men jag kommenterar inte bara bloggar från olika grupper utan även bloggar där jag vill säga någonting :)

4 Elisa:

skriven

Jag vet inte om jag hade läst din blogg om det inte var för bloggsupporten - men det är ju för att jag heller inte vet om jag ens hittat in till din blogg. Det är en av anledningarna jag verkligen tycker om bloggsupporten, att jag hittat så många fina och bra bloggar jag annars skulle missat! :D
Jag tycker också det är kul att se hur mycket man faktiskt klarar. Nu har jag inte så mycket styrka kvar då jag inte styrketränat på evigheter, men att se resultat är häftigt! :)

5 Pärla:

skriven

Jag läser ingen blogg för att jag måste skulle jag vilja säga, eller det började ju som det kanske ibland men jag har upptäckt så mycket nya bra bloggar som jag älskar och läser varje dag, oavsett anledning <3

6 Madde:

skriven

Dessa blogggrupper är bra kan jag tycka. Sen kan vissa vara svårare att kommentera då man inte känner lika mycket för just den bloggen. Inte att den är dålig, men så långt ifrån sin egna verklighet. Men din är nog en jag skulle återkomma till ifall jag bara råkade halka in på den.

7 Anna :

skriven

Ja jag skulle läsa din blogg oavsett om gruppen hade funnits eller inte 😊 dock är det gruppen som gjorde att jag hittade din blogg. Vilket är fantastiskt, men jag tycker om din blogg och läser den utan tvång 😊

8 evelina:

skriven

Wow jag hade tryckt på snoz knappen hur mycket som helt. Vad gott med avokado

9 Mösstanten:

skriven

Jag är absolut inte tvungen att läsa din blogg. Den är kul att läsa för en tant som jag. Att vi bor i samma stad bidrar kanske, men du är personlig och skriver om det som du brinner för. Det är så intressant att titta in i olika världar. Att vi tillhör samma bloggplattform och att det därför är enkelt att kommentera bidrar också naturligtvis.

10 Madelene:

skriven

Tror faktiskt din blogg skulle vara en av dem som jag skulle fortsätta läsa utan att länka. Just för du är så inne i träningen

11 Frugan E:

skriven

Det var verkligen ett tänkvärt inlägg och som svar på frågan så japp, hade jag gjort. Man fastnar såklart inte för alla bloggar där men sånt är ju livet, men tack vare dessa grupper så har man hittat en hel del favvisar. Jag gillar både att man ger/får kommentarer och det funkar lite som en Bloglovin för mig. :P De flesta bloggar jag brukar kika in i är just de jag hittat hos Bloggsupporten. :)

12 Sandra:

skriven

Så har jag med tänkt. Jag har till och med skrivit i min blogg att man inte behöver kommentera. Ibland vet jag liksom inte ska svara på de kommentarer jag får. Lite lättare om man får något ordentligt att svara på. Jag förstår att min blogg kan vara svår att förstå då den handlar om psykisk ohälsa och mina tankar, men svårt att svara på kommentarer där man inte kan vidaeutveckla mina svar, då känns kommentarerna som ett måste och frågan är, vill man ha sådana, eller vill man ha engagerade kommentarer. Jag gillar dock bloggarna i länka med kärlek. Många inlägg är intressanta och ja, hade jac fått nys om din blogg utanför gruppen hade jag läst den ❤
www.nouw.com/sandi_fighter

13 Fru Elversson :

skriven

Svar: Alltså du anar inte hur glad jag blev av din kommentar att det inte är någon alkohol under julen! Som du själv säger, det är barnens jul! Jag fick dåligt samvete en jul när jag drack glögg som innehöll 2,2% eller var det var, dock en mini kopp haha!

Hoppas du kommer få en underbar jul! :)

14 Jennysvardag:

skriven

Skönt att du inte snozade i evigheter. Jag kan verkligen inte snoza, jag tycker att det är skönare att gå upp direkt när klockan ringer 🙈 jag skulle självklart läsa och kommentera din blogg utan tvång :)

15 Therese Carlsson :

skriven

Ja jag skulle läsa fast jag inte va med i någon grupp för du har en blogg som är inspirerande av träning 😊

16 Jennifer:

skriven

Försöker alltid kommentera så engagerat som möjligt, älskar att läsa om andras liv 😍 & dessa grupper får en verkligen att hitta superfina bloggar som man fortsätter följa, & älskar din blogg också 😍

17 Natalie:

skriven

Jag tycker också bloggen är jättebra, och ja jag ställer mig själv samma fråga, i ärlighetens namn vet jag inte då jag senaste åren när jag själv inte bloggat, inte följt bloggar alls, det är mer nu man kommit igång igen . Men utan gruppen äre ju massor man inte hade hittat !

18 Melissaskywalkz:

skriven

Kul att du också tar upp det! Jag skulle läsa din blogg även om jag inte var tvungen, men hade nog inte hittat till din blogg från första början utan böoggsupporten :)

19 Jessica:

skriven

Åh, jag älskar när man lyckas hitta en perfekt avokado 😍♥️ Jag var också ganska oengagerad som kommenterare förut men nu älskar jag att kommentera och läsa kommentarer 😍♥️😍

20 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Nu blir det kanske fel av mig att svara eftersom jag redan läste din blogg ;), men får försöka svara ärligt utifrån om jag inte läst den innan :D. Jag hade absolut fortsätt läsa den :). Tycker du sprider glädje och är väldigt peppande i ditt sätt att vara :). Det som fått mig att bli mer peppad på att läsa andras bloggar är också just Bloggsupporten, jag märker ganska snabbt när någon inte delat på några dagar, eller om det kommer någon ny i dagtråden. Brukar då gå in och läsa och ibland även kommentera, det där med kommentarer då blir kanske mer i mån om tid (som tidigare) men det är där jag gillar supportgrupp just för att man faktiskt tar steget och VÅGAR och VILL kommentera. Förut mådde jag alltid lite dåligt efter att ha lämnat kommentarer hos folk, helt enkelt för att man aldrig visste om man skulle få något troll på sin egen. Det har jag helt kommit över sedan bloggsupporten :)

21 Elisabeth :

skriven

Jag känner mig inte tvingad att läsa din blogg ☺

22 Michelle :

skriven

Va kul med uppesittarkväll ❤️💕❄️

23 Hanna :

skriven

Alltså den där avokadon 😍😍😭 sån lycka när man får en sån! Jag älskar avocado. Intressant det där med vilka bloggar man skulle läsa o inte läsa, för mig handlar det nog om en tidsfråga.

24 Sophia W:

skriven

Man klarar oftast mer än man tror 😊 gott med avokado! 😍👍

25 Amanda:

skriven

Man blir alltid så glad och ännu mera sporrad till att göra mer eller att fortsätta tex träna när man märker skillnad, vad kul att det blev en uppesittakväll igår :)

26 Snabela:

skriven

Om andra skulle läsa min blogg om dom inte vara tvungen att läsa den, har jag funderat på. Skulle nån hitta till den? Jag tycker att det är kul att hitta nya bloggar att läsa, om det senaste inlägget inte fungerar att kommentera så går jag till nästa.

27 Mirre:

skriven

Ja lite så är det väl att man kanske inte besöker alla om man inte var med i grupperna. jag är inte så intresserad av bloggar som fokuserar på ångest ska jag väl erkännas, mår bara dåligt av dem, men vissa har man ju fastnat för och skulle besöka ändå

28 Fnulan:

skriven

Jag förstår din lycka med avokadon. MUMS vad gott det är. Ja så många härliga bloggar man har hittat i Bloggsupport. Jag tror inte att jag hade hittat till din blogg eftersom träningsbloggar inte är mingrej riktigt, men nu när jag läser hos dig så är det så mycket mer än det. Jag behöver din pepp och inspireras. Du är ju härlig!

29 www.nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Jag har också funderat som du; vilka skulle läsa bloggen om de inte var tvungna? Samtidigt tycker jag att jag har hittat så många bra bloggar genom gruppen som jag absolut skulle följa :) och det är ju så mycket roligare med engagerade kommentarer!

30 Kamilla:

skriven

Vilken perfekt advocado du fick. Jag tycker det är 50 50 om de man öppnar går att äta fast jag fick lära mig hur man ska känns på den innan de välj ut av mig i butiken. Kan bara instämma när det handlar om kommentarer det märks när läsaren bara ögnat igenom. Ha det gott.

31 Michaela:

skriven

Nu fann ju jag din blogg via bloggdupporten, men om jag skulle gå ur gruppen tex så skulle jag nog spara din blogg. Tycker den är ärlig, bra och intressant

32 Sarah:

skriven

Jag har alltid kommenterat tillbaka :)

33 Sara:

skriven

Det skulle jag, jag kanske inte skulle kommentera lika ofta men läsa skulle jag göra. Dessutom har du ju ett fantastiskt leende som alltid smittar på dina bilder❤️

34 Julia:

skriven

skulle absolut läsa din blogg ändå om jag hade hittat den innan gruppen :) alltså avokado är så himla gott och den där såg riktigt bra ut. Lärde mig av någon att när man köper dom så ska man kolla toppen alltså att man tar av den där pluppen och kollar men nu kommer jag inte ihåg hur det skulle vara om de är så att den är grön är den bra och brun dålig. Men som sagt kommer inte riktigt ihåg nu hur det var 🙈

35 Chanelle:

skriven

Jag har blivit en sån som snoozar och jag hatar det! Hoppade upp direkt förut men nu tar det några larm... Det är en sån härlig känsla att känna sig starkare och att man tar mycket. Blir alltid så stolt när jag tar lika mycket eller mer än min sambo i saker och ting💪😍😂
Jag kan nästan inte kommentera oengagerat längre efter denna grupp! 😂 Men bara nästan hehe

36 charlottelinden.se:

skriven

Att inse att man är starkare än vad man tror och att känna att man blir starkare hela tiden är verkligen en beroendeframkallande känsla :)

37 deveny:

skriven

Jeg vet ikke om jeg hadde funnet deg, men ja jeg tror at jeg hadde lest deg. Du er så trenings fokusert og det fascinerer meg.

Jeg leser også Lilian og likte hennes innlegg kjempe godt. Jeg elsker alle gode avokadoer

38 Johanna:

skriven

Blev lycklig utav bilden av avokadon, alltså mmmmm <3 Jag skulle ha läst din blogg, tycker den är så motiverande och jag får sån träningspepp utav dig! Kram fina du <3

39 Åsa, Mittliv-Mittval:

skriven

Jag är absolut inte "tvungen", jag är ju inte ens med i de grupperna, även om jag nog kommer bli det inom kort. Jag läser och kommenterar gärna ändå. Det enda som stör mig lite är att det är så besvärligt att lägga in kommentarer från telefonen, då måste jag lägga in alla mina uppgifter på nytt varje gång. Det tycker lata jag är lite jobbigt. Därför kan jag bara kommentera via datorn och då blire det inte lika lättillgängligt, annars hade jag nog kommenterat ännu mer. Kanske tur för dig :-)

Kommentera här: