En lista om mat

Jag har hittat en lista igen som jag ville fylla i. Den här gången om mat. Det där med listor är ett bra sätt att skriva personliga inlägg för det blir automatiskt att man berättar lite runt. Listan hittade jag hos Engla.
Favoritsallader: Kebabsallad med massor med dressing. Eller en med färska, handskalade räkor och avokado.
Tre saker du inte vill ha på pizzan: Banan, musslor och ägg.
Äter jag hellre hemma än på restaurang: Känns lite härmigt men kommer inte på något annat än tacos. Det går inte att äta på restaurang. 
Favoritdessert: Choklad! Och pannacotta.
Något du skulle kunna äta varje dag: Kvarg i alla dess varianter med smarriga tillbehör. Helst med nötter och jordgubbar.
Det lagar jag helst nu för tiden: Kyckling med jordnötssås. Tänker på det helt seriöst varje dag.
Godaste frukten: Jordgubbar! Lätt alltså. Men bananer vill jag också ha, då i bananpannkaka eller återhämtning efter träning. Äpplen är inte helt fel det heller och då med mitt älskade jordnötssmör. Och nektariner!
Frukt i mat: Ja! Brukar ibland göra en kycklinglåda med bacon, lök, svamp och ananas. Det ska vara massor med curry och grädde och det är helt galet gott.
Något du tycker om men inte äter så ofta: Lax
En kötträtt du tycker om: Mammas marinad och pappas grillade kött till mammas potatissallad. (Nu skulle jag vilja använda den där hjärtsmileyn)
Vad äter jag helst till frukost: Jag varierar mellan chiapudding, paleogröt eller bananpannkakor.
Bästa matkulturen enligt dig? Jag har lite svårt att vidga mina vyer. Vill helst äta det som jag vet är gott sedan innan för jag vill inte bli besviken. Svarar därför thai. Men jag och Rickard var på en indisk restaurang i Göteborg för en massa år sedan och det var helt galet gott. Naanbröd alltså....
1 hopihopi:

skriven

Kul lista, den lånar jag :)

Svar: Gör gärna det. :-)
Hanna

Kommentera här: