Liebster Award

Jag har blivit nominerad av fina Helena till Liebster Award, tack så jättemycket. 
Reglerna är:
1. Nämn vem personenen är som nominerat dig och tacka.
2. Svara på de elva frågorna som ställts till dig.
3. Nominera elva stycken nya bloggare.
4. Ge de bloggarna du nominerat elva stycken nya frågor.
5. Se till att uppmärksamma de elva bloggarna om att de blivit nominerade till Liebster Award.

1. Vad var det som gjorde att du började att blogga? Den första blogg jag läste var Englas Showroom. Jag blev inspirerad av hennes blogg och ville göra något liknande. Kläder och modetips intresserade mig. Min blogg startade jag 18 mars 2007 så nästa år har jag bloggat i tio(!) år.

2. Har du någon särskild bloggare som du tycker har en blogg som är lite utöver det vanliga och i så fall vilken? Jag har några bloggar som jag gillar särskilt. Home2tiny för hennes inspirerande bilder, Ida Warg för hennes syn på träning och hälsa, FitbyEmmaHå för att hon är ren inspiration. 

3. Har du några särskilda planer för hösten? Komma igång med min pilates på allvar och min verksamhet med Forever. Vara med familjen så mycket som möjligt och njuta.

4. Vad är det som gör att du väljer att komma tillbaka och fortsätta att följa en bloggare? Jag vill bli inspirerad, jag vill se fina bilder och så vill jag att det ska vara personligt. Att man vågar visa även det som inte är bra. 

5. Har du någonsin tittat in till en massa olika personers bloggar och skrivit "nonsens kommentarer" för att få dem att komma in till din egen blogg? Det beror på vad du menar med "nonsenskommentarer". Visst har jag någon gång kommenterat hos en blogg för att synas. Det värsta jag vet dock är när jag får kommentarer av stilen "hej är allt bra" "vad ska du göra idag" och så vidare. Sådana kommentarer raderas direkt. Jag vill ha kommentarer som rör inlägget och så försöker jag skriva när jag kommenterar hos andra med. Jag vill med min kommentar visa att jag läst inlägget och vill ge respons. 

6. Vilken typ av blogginlägg tycker du är roligast att läsa? ´Träning, hälsa, inspiration. 

7. Vad tycker du själv är roligast att skriva om i dina inlägg? Det jag tycker är roligast att skriva om är inspiration. Att inspirera människor till att vilja göra det där som de alltid drömt om. 

8. Hur ser du på olika typer av listor? Roliga eller utfyllnad i brist på något att skriva om? Det beror på hur listan ser ut. Skriver man en lista där svaret leder till att man skriver om saker man gjort tidigare i sitt liv så tycker jag att det är roligt att läsa. Favoritfärg, favoritmat och så vidare tycker jag är tråkigt. 

9. Har du en ambition att kunna försörja dig på ditt bloggande? Nej, inte på själva bloggen. Men jag drömmer om att kunna försörja mig på det jag skriver om. Hälsa, pilates, träning och så vidare.

10. Hur ser den perfekta helgen ut? Den perfekta helgen är alla lediga tillsammans. Det är strålande sol och vi kan gå ut i skogen tillsammans på en promenad. Vi lagar god mat tillsammans och ser en film på bio som alla vill se. På kvällen har jag och Rickard myskväll där vi pratar om livet och allt därimellan. Äter lagom mycket godis och ser en film utan att jag somnar i från. 

11. Tror du att du fortfarande kommer att blogga om 5 år? Ja, bloggen är min bebis som jag inte kommer slänga bort i första taget. Kan inte se mig att inte blogga. 

Jag tycker det är svårt att komma på nya frågor så jag gör så att jag utmanar alla som vill att svara på frågorna som Helena gav mig.
1 Fröken Rödlök:

skriven

Jag antar gärna utmaningen, tack tack!

Svar: Vad kul! :-)
Hanna

2 Dixi Wonderland:

skriven

Haha nu är du 5 bloggen i rad som jag går in på som har gjort denna listan :P

Svar: Haha, jag velade om jag skulle göra den eller inte. :-)
Hanna

3 Anna:

skriven

Kul! Jag hänger på!

Kommentera här: