Makeover

För ett par år sedan började jag göra om mitt gamla dockskåp. Jag satte uppe halva nätterna och kollade samtidigt på fotbolls-VM. Efter ett tag tappade jag intresset att göra det klart. Men igår när jag röjde i Idas rum och såg skåpet blev jag sugen på att göra klart det.
Det blev ganska mycket färg kvar när det blev ommålad och tapetserat här hemma så jag satte mig igårkväll och började om skåpet efter att ha slipat det. På Biltema finns stickor, vi använde dem när vi var ute och grillade i skogen senast och jag tänkte att de borde vara perfekta som golv i några av rummen.
Det är långt från klart, mycket finlir, slipning och så vill jag ha mosaikplattor i det som ska vara badrum och kök. Det borde inte vara så svårt att hitta, tänker jag. Blått är jag sugen på till badrummet. Jag funderar även på om det går att få tag på ett tak, det som hörde till är borta.
Fortsättning följer.....
1 birgitmaria:

skriven

Roligt pyssel!

2 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Åh så fint!

Kommentera här: