Varför kallar man sitt barn korkat?

Jag och Ida var häromdagen hos en kompis till henne och kompisen hittade på en del hyss. Föräldern sa då till barnet på ett väldigt kränkande sätt, bland annat att hen var korkad som gjorde vissa saker.
Hur kan man kalla en femåring för korkad? Ett barn i den åldern har inte direkt ett konsekvenstänk. Jag blev så illa berörd av sättet föräldern talade till barnet och ännu mer irriterad blev jag på mig själv att jag inte kom mig för att säga något. Får jag en chans till så kommer jag inte hålla tyst!
1 Christin:

skriven

Usch det låter hemskt att säga så. Bra att du tar upp det här så fler inte säger så. Gott nytt år till dig!

2 Netti Starby:

skriven

Nä fy jag hade också blivit irriterad om jag hörde något sånt. Kramis

3 A M:

skriven

Nej så säger man verkligen inte..?
Önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År!

4 Ingmarie:

skriven

Psykisk misshandel. Jag hade sagt ifrån direkt!

Svar: Det var precis det jag ville göra... Skulle det hända igen kommer jag inte vara tyst!
Hanna

Kommentera här: