Fotboll

Jag har en jobbig vecka framför mig. Igår dömde jag fotboll. Jag har en match idag, på tisdag, onsdag och söndag. Den jag dömde igår var damer 7-manna så det var en mjukstart. Spelarna tyckte att det var flera hands situationer som jag valde att fria. Det blev gnäll pga det.

Idag har jag damer div 5. Jag är nervös. Mitt problem är att ta pipan till munnen och blåsa frisparkarna jag faktiskt ser. Synd att man inte blir bättre på att döma av att sitta i soffan. Man måste ju ut på plan. Sen funderar jag på hur jag ska orka springa runt på plan i 90 minuter med min dåliga kondition. Men, men. R säger att det bara är en match, att jag inte ska ta så allvarligt. Återkommer ikväll med hur det gick.


Update: Det gick faktiskt väldigt bra att döma. Jag blåste frisparkar som annars är mitt problem. Det kändes bra. Det blev lite gnäll i slutet när hemmalaget låg under med 0-3. Men det var inte värre än att det gick att hantera. Lite spontant får man ju tåla. Nu har jag träningsvärk i mina vader . Jag måste träna på min löpning, när det gäller snabbhet. Har lite problem att hänga med i kontringarna. Har någon bra tips på hur man tränar snabbhet? Jag är iaf väldigt glad att det känns så bra. Nu har jag fått lite självförtroende.

Kommentera här: