Söndagslistan vecka 38

Min lediga helg sprang förbi som vanligt. Känns inte riktigt som att jag varit ledig något fast jag fått vara hemma tre dagar. Nu har jag en tuff arbetsvecka framför mig med bara en ledig dag. Det underbara med att jobba heltid..... Älskar mitt jobb så jag klagar absolut inte.
Känsla: Du vet den där känslan av att du bara vill få folk att vakna. Har du känt så någon gång? Exakt så har iallafall jag känt hela veckan. Wake up people vill jag skrika! 
Väder:
Veckan avslutades på absolut bästa sätt vädermässigt. Solsken och idag var det varmt. Underbart ju!
Önskan: Komma ut i skogen och plocka svamp. Blir så inspirerad när jag ser folks berg av kantareller och trattkantareller. Jag med mitt obefintliga svampöga lär väl bara hitta oätliga svampar. Som soppen på bilden ovan. Jag tycker att de lättaste svamparna att hitta och känna igen är just soppar. Tyvärr så är de dock ofta maskätna så gäller att vara snabb.
Mest sedda: "once upon a time", är inne på halva fjärde säsongen. Ja, vad ska man säga. Skurkarna har sina briljanta planer men hjältarna vinner. Min plan är att se hela serien. Vill ändå hur det går med allt.
Godaste: Tacos! Visst är det extra gott att äta tacos när det var länge sedan sist? Nu blev jag ju sugen igen.... 
Tänkvärda: Massor men allt är på samma tema så jag tänkte samla allt i ett eget inlägg istället. Förutom denna från Ann Cathrin Engvalls facebookstatus som är 👌🙏👏💪
Insikt: Jag är inte intresserad av yta längre, det finns viktigare saker att fundera över. Men jag lägger inga värderingar i vad andra väljer att göra. För min egen del tycker jag inte att det är viktigt bara. Rätt skönt faktiskt att känna så.
Citat: "Jag förstår inte hur ovaxxade kan bära på ett dödligt virus och smitta alla andra men inte bli eller vara sjuk själv 🤔"
Ny upptäckt för mig: Att paracetamol under graviditet inte alls är ofarligt. Man har gått igenom vetenskapliga artiklar i ämnet mellan 1 januari 1995 och 25 oktober 2020 och det manas nu till försiktighet.
Källa HÄR och studien i sin helhet finns HÄR.
Bloggrelaterat:
  • veckans mest lästa inlägg: Fem en fredag vecka 38: utflykt och Ett hjärtlöst resonemang
  • fundering kring bloggen: jag har funderat över om jag ska byta riktning på bloggen. Mer tankar och mindre träning och hälsa. Men jag kom fram till att jag ändå vill ha den kombon som jag har nu. Ska bara få till en bra blandning. 
  • mest gillade inlägg: - ett hjärtlöst resonemang
  • mål för nästa vecka: ett hälsoinlägg, ett pilatesinlägg och ett inlägg där jag delar tankar. Det sista blir det enkaste för just det inlägget har jag redan klart.....
Roligaste träningsbilden den här veckan blir på mina ben och färgglada knalliga skor.
Träning:
Måndag: Cykling till jobbet. Konstaterat att måndagar är cykeldag och det kommer bli samma sak imorgon. Om jag inte är för trött när jag vaknar vill säga så bäst att släcka lampan så fort inlägget är klart.
Tisdag: Vila
Onsdag: Cykling till jobbet
Torsdag: 1 timme pilates. Den här veckan låg fokus på stretch och rörlighet för baksida lår. Det tråkiga var att det redan droppat men hoppas på att det bara var tillfälligt. Var bara tredje gången av 12.
Fredag: Vila
Lördag: Match i damer division tre.
Söndag: Match i damer division två som domare.
 
Linköping bjöd verkligen på helt fantastiskt väder hela helgen. Underbart ju!