Söndagslistan vecka 42

Känsla: Jag har varit trött men det är mitt eget fel. För lite sömn och för tidiga morgnar. Under hela hösten har vi haft patienter som varit riktigt sjuka så det har varit en del tuffa situationer som jag inte tidigare varit med om. Det har verkligen varit lärorikt men jag blir också trött.
Väder: Nu börjar det verkligen bli höst. Härom morgonen fick jag skrapa rutorna på bilen. 
 
Veckans haha: Sorry, jag kunde verkligen inte låta bil men den här bilden är lite rolig. Och passande i tiden som är nu. Blir du provocerad? Fundera då på varför.
Pinsamma: Att mina brallor gick sönder så jag höll på att flasha rumpan.
Träning:
Fotbollsmatch i onsdags och så idag, fast när det här skrivs så har jag inte dömt dagens match än. Så kul att få döma ju, kommer nog aldrig tröttna. Jag har också fått till två pilatespass. Dels i Mjölby i torsdags och igår kväll. 
Veckans mest lästa inlägg:
Positiva från veckan:
- Hade ett långt samtal med pappa. Vi pratade om allt viktigt som hänt sedan sist. 
- Att jag fått en pilatesnytändning och tänt en liten gnista igen.
- Kommentaren "jag är helt med dig" gjorde mig väldigt glad. Jag är inte ensam!
Köp: Jag föll för en facebookreklam och klickade hem ett par vinterfodrade tights. Förväntningarna är höga! Jag beställde också tio pilatesklasser online med Linnea. Det är bra med friskvårdsbidraget. Har 700 kvar på det så får se vad jag väljer att hitta på för något för resten av bidraget. Sen var vi ju på Cloetta med och köpte snask för en halv tusing....
Fundering: Jag funderade på om jag skulle backa lite och inte vara så aktiv med att dela mina tankar kring vissa saker. Ångrade mig dock snabbt. Någon behöver vara den som rör runt lite i grytan.
Veckans instastories: 
 
 
1 Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv :

skriven

Jag tycker det är viktigt att värna om yttrandefriheten och tycker definitivt att du ska fortsätta att skriva om det du vill skriva om. Låter tufft med patienterna, antar att man ser en hel del som är lärorikt på ditt jobb?

2 Madde :

skriven

Den där tröttheten alltså. Skulle kunna stå upp och då somna. En halv tusing lätt så mycket mer än 500 :-) Då har ni att äta ett tag framöver.

3 Jessifri85 :

skriven

Kul att läsa din söndags lista. Ibland har man ingen annan att skylla på. Bara sig själv 😊. Kul att utmana sig även om det tar på energin.
Ja, vi har åxå haft några kalla morrnar här. Mysigt & ruggigt på samma gång ❄️🙂.

Ja. Sånt där är pinsamt. Men det händer alla för man tänka.
Kul att du äntligen får döma fotboll igen ⚽️😊.
Trevligt med en pratstund med pappa.
Skönt med fodrade läggins. Nu har du ingen återvändo med pilates träningen 😉😊.
Nej. Du är den som rör runt om i grytan. Fortsätt med det 😊.

Hoppas att du får en bra start på veckan 🍁

Kommentera här: