Några spontana reflektioner

Godmorgon!
Igår kväll när jag kom hem från jobbet så blev jag bara så glad. Glad över vårt lilla hus, som jag ibland kan tycka är för litet men samtidigt alldeles perfekt. I juni nästa år har vi bott här i tio år. Tiden har gått så fort! Längtar efter första advent och få sätta upp ljusslingor igen. Gärna lite snö på det med.
Gårdagens pilatespass var tufft! Kändes som att jag inte hade någon teknik alls men något rätt gjorde jag nog för jag kände i varenda muskel att kroppen jobbade, väckte helt klart ett gäng slumrande muskler. Det var kul att få lite ny inspiration och nya "cues" att använda. Känns som att jag säger samma saker jämt så bra med lite nytt. Vi ska ses igen på måndag. Men jag måste säga, det var ett sånt där pass där jag funderade över varför jag tycker så mycket om pilates för det är verkligen ingen lätt träningsform även om övningarna ser lätta ut. En riktlinje är att om det känns lätt så gör man fel, då inte rätt muskler jobbar. Kom att tänka på 2017 när jag var i Stockholm på en pilatesworkshop. Tänk den dagen när man kan börja med det igen!. Jag vill förkovra mig mer i pilates. 😍
 
Igår lyssnade jag på Folkets radio och avsnittet ovan. Du kan inte klicka på bilden, utan får gå via den HÄR länken. Min spontana känsla efter att ha hört avsnittet är att fundera på varför det inte görs ordentliga utredningar. Om det har gått till på det sättet som det beskrivs i podden så är det verkligen under all kritik. Jag har ingen anledning att tvivla på sanningshalten då de ställt konkreta frågor till läkemedelsverket och fått två olika svar som säger emot varandra. Avsnittet är bara tjugo minuter. Väl investerade tjugo minuter måste jag säga.
Idag var planen att cykla till jobbet men jag reviderade min plan snabbt när jag var ut en sväng nu på morgonen. Det är svinkallt, det regnar och det blåser. Sån där kyla som går genom allt fast det inte är så kallt på termometern.
1 Emma:

skriven

"om det känns lätt så gör man fel"
Spot on!
Så tänker jag ofta på gymmet, även om jag egentligen vill tänka att det känns lätt för att jag är stark..haha ^^

2 ingmarie:

skriven

Tack för tips! Älskar Folkets radio! Och Modiga människor. :-)

Kommentera här: