Vad är det för mening?

Nu kom vintern hit, från ena dagen till den andra är det över 10 minus ute. Det enda som fattas är snön!
Jag tog en liten bloggpaus under gårdagen. Var alldeles för trött för att skriva några rader. Gick och la mig tidigtoch somnade snabbt. Det behövdes verkligen. Skulle behöva krypa ner skapligt ikväll med men ska bara skriva färdigt det här inlägget så ska jag sedan bygga ihop mitt Nissehus. Tyckte det var långt till första december men det är ju imorgon. Tanken var att jag skulle hinna måla grejerna men eftersom jag inte hängt med i tiden tänker jag att det får bli något jag gör tillsammans med barnen istället som ett Nissebus. Eller snarare något som Nisse behöver hjälp med. Det blir bra det med!
Jag har jobbat idag och det har varit mycket att göra på jobbet. Det vänder snabbt.... När jag kom hem från jobbet svarade jag på lite onlineundersökningar och därefter tog jag tag i dagens träning. Ville ha något kort och effektivt så jag värmde upp några minuter och sprang sedan 10 st snabba intervaller: 30 sek aktivt och 1 minut vila. Det blir bra idag. Imorgon tänkte jag försöka få till en promenad och så har jag en timme pilates med Linnea igen. Det ser jag verkligen fram emot!
Men från en sak till en annan. Ärligt talat känner jag det rätt hopplöst just nu. Pandemin har verkligen slagit klorna i oss och det l'nns ärligt talat som att det aldrig kommer gå att leva som vanligt igen. Varken som vaccinerad eller ovaccinerad. Vad är det för mening med att hålla på att vaccinera alla om det ändå inte gör någon skillnad i praktiken? Om det ändå hotas med nedstängningar och inreseförbud. Kom nu inte och skyll på de ovaccinerade! Finns alldeles för många bevis nu för att man smittar även som vaccinerad. Trippelvaccinerade Israel stänger sina gränser för turister på grund av nya mutationen omikron. Avslutar inlägget med en tänkvärd text av Anna Hallén Buitenhuis.
"Jag upplever att de som är pro-vaccinet till stor del är de som i 1,5 år kämpat för empati, solidaritet och att man ska ställa upp för varandra.
Jag hoppas nu att det också gäller när vi den 1 december diskriminerar och segregerar alla som gjort ett annat val för sin kropp och hälsa.
Att alla nu bojkottar företag och föreningar som utesluter vald del av befolkningen! Alla! Upp till bevis, gäller empatin och solidariteten till för alla? Eller är den bara egoistiskt viktig för dig?
Är du för solidaritet eller är du för segregering? Dags att välja nu. Kappvinderi är inte en förmåga att vara stolt över!"
"De vaccinerade borde fråga sig själva vad de skulle känna och tycka om rätten att ta vaccin skulle tas ifrån dem? Hur skulle det kännas att inte få bestämma över sin egen kropp? Kränkt, orättvist behandlad?? Sedan be dem tänka på om det omvända skulle ske. Alltså att man tvingas ta detta "vaccin" där ens egen vilja och rätten till sin kropp inte räknas?"
 
1 corkystyle:

skriven

Ibland behöver man en liten bloggpaus. Jag tycker det börjar kännas hopplöst då som du skriver pandemin verkar inte vilja släppa tag om oss. Det känns som det hela tiden poppar upp mutationer som den ena är värre än den andra.

Svar: Vi vet ju inte om mutationerna är värre. Det jag vet om virusmutationer är att ju fler gånger ett virus muterar desto mindre farligt blir det. Viruset förlorar inte sin smittsamhet men sin kraft att göra människor sjuka.
Hanna

2 michelle :

skriven

usch tycker det är så himla kallt nu och nu har man jämt ljus på för o värma sej. tack för den fina kommentaren jag fick av det :)

Kommentera här: