Söndagslistan vecka 47

FÖRSTA ADVENT
Det är första advent idag och Ida fick tända första ljuset i årets adventssljustake. Jag gillar årets ljusstake, men kanske byter ut grenarna mot grön mossa istället. Vi får se. :-). Känns helt galet att börja prata om advent. Det var ju sommar nyss..... Jag ska snart ut och döma fotboll i kylan. Bäst att bylta på mig ordentligt.  Igår hade vi årsmöte med domarklubben. Vi åt god mat, spelade kahoot (frågesport online) och hade själva mötet såklart. Efter att ha varit med i valberedningen i flera år så har jag nu klivit av den posten. Jag vill faktiskt inte längre. På stora torget har det satts upp en gigantisk gran. Tycker den är så fin men bilden gör den verkligen inte rättvisa.
Känsla: Eftersom jag jobbat nätter den här veckan så har jag varit väldigt trött. Trött men glad. Förutom idag då men det kommer snart kännas bättre.
Väder: Minusgrader, det jag nu saknar är snö. Jag vill så gärna ha snö så här inför jul.
Godaste:
Gårdagens hamburgare på O´learys. Jag skulle dock inte beställa in den igen, har ätit godare burgare men pommesen drar upp betyget. Mums!
Fem positiva från veckan: 
- det finns en ledig tjänst på IVA som jag har sökt. Hoppas på att det är min tur den här gången!
Det står helt still i huvudet, finns det inget positivt från veckan? Jo, det är klart det gör men ibland är det svårt att komma ihåg. Det har verkligen inte varit en dålig vecka.
Träning: Jag har sprungit min stege, tränat två timmar pilates och i helgen har jag dömt fotboll. Igår två matcher (2*25, inte fullängdsmatcher) och idag ska jag ut och göra samma sak. Det kommer bli kallt men just nu verkar jag faktiskt få lite sol på nosen. 
Veckans 😡😡😡: Det här gjorde mig arg först. 👇👇 Men sen när jag funderade ett tag till så kom jag fram till att det gör inget. Nämligen att ovaccinerade inte kommer kunna beskyllas för smittspridning när de inte får vara bland en massa människor. Dock så är det diskrimerande mot den grupp av människor som har naturlig immunitet genom genomgången infektion.
 
Lekstuga: Alltså nu måste ju politikerna skärpa till sig. Magdalena avgick, sju timmar efter att hon valdes. Centerpartiet gick med på Magdalena som statsminister men röstade på Kristersson vilket gjorde att miljöpartiet drog sig ur. Så nu är vi tillbaka på ruta ett. 
Besvikelse: Återigen blev jag inte invald som styrelseledamot i domarklubben. Jag vill ju så gärna! Men den personen som blev invald kommer göra ett bra jobb, det är jag övertygad om. Det är få personer som har det glödet och drivet.
Veckans mest lästa inlägg: 
Bästa svar på tal på en av de dummaste texterna jag läst
Lärdomar och tankar från 2021
Att tilta bäckenet
Veckans finaste outfit: 👆👆 Det är sällan jag blir nöjd med mina selfies. Kunde inte välja vilken som var finast så gjorde ett kollage. *Ego idag*
Veckans länkregn:
Madeleine - en lycklig dag efter många olyckliga
Amanda - det blev inte som planerat
Mest sedda:  x antal julfilmer på Vjul.
Mest lyssnade: Podden Sekter. Har helt missat att det kommit ut en ny säsong så jag sträcklyssnat.
En viktig video: 👇👇

Kommentera här: