Söndagslistan vecka 19

Återigen är det söndag och dags att sammanfatta veckan. Känns som en lite roligare sammanfattning den här veckan eftersom jag har kunnat jobba som vanligt och röra på mig. Något jag gärna hade gjort var att ge oss ut på en utflykt tillsammans hela familjen men det passade inte så bra den här veckan. Det får sparas till en annan dag.
Känsla: Jag har jobbat som vanligt den här veckan och tycker allt att det har varit en bra vecka. Näsan är lite blaha fortfarande och hostan blir värre när jag på jobbet använder munskydd.  Men det känns som petitesser. Jag är glad!
Veckans låt: Stamp on the ground. Jag blir otroligt peppad av den här låten så kändes som ett måste att tipsa dig som läser.

Väder: Sommaren var på ett kort besök. Nu i helgen har det varit regnigt, blåsigt och inte särskilt varmt. Idag skiner dock solen. 
Citat:
Intressant tanke känner jag. Hur ofta är allt som jag stör mig på verkliga problem? Inte särskilt ofta kan jag säga när jag funderar några varv.
Det sämsta med veckan: Att jag har fått ont i min vänstra vad. Känns inte som att det muskelfästet står pall för något längre... 
En ytlig betraktelse: Jag städade och rensade min garderob idag och det slog mig hur mycket fint jag har i garderoben som inte använts för att jag envisas med att gå runt i träningskläder jämt.
Veckans mest lästa inlägg: 
Något som fått mig att skratta:
Serien "Robsons". Den går på cmore och handlar om utomjordingar som skickar fyra människoliknande robotar för att utforska jorden.
Godaste: till kvällsmat idag blev det våfflor med sylt och grädde. Det är lätt det godaste den här veckan. + glassen som Rickard köpte till mig: Marabou glassstrut med smak av apelsinkrokant. Jag är svag för just den chokladen.
Fem positiva från veckan:
- att jag kunde vara med på workshopen igår. 
- att jag när jag garderobsrensade hittade mina örhängen från Edblads som jag fick av Sofia när jag fyllde 35. Det blev jag väldigt glad över.
- jag avslutade veckan med ett bra styrkepass där hela kroppen fick sig en genomkörare.
- det har varit sommarvärme en del av dagarna. 
- jag har fått till många mil cykling. 
En minnesvärd bild :
Den här bilden kom upp i både mitt och brorsans flöde på Facebook. Det var en kväll i maj för tre år sedan som vi skulle döma fotboll, jag, Rickard och Marcus. Vi fick skjuta upp matchstarten då himlen fullkomligt öppnade sig. Det var dimma, hagel, regn och åska. Allt i ett liksom. Men det blev en fin kväll och en fin match. Glömmer det aldrig!
Köp: en grön tröja från Stronger, samma modell som min orangea som jag bott i.... Sen beställde jag också örhängen för min julklapp från jobbet. Bättre sent än aldrig.
Träning: Ett pass med boxning med Samuel och en hel del transportcykling till jobbet. Totalt blev det sju mil. Någon nytta tycker jag ju att alla mil på cykeln borde göra men mest har jag bara fått ont i min muskelbristning i vänster vad. Ska den någonsin bli fit for fight igen? Men jag kunde avsluta veckan med att jogga 1 kilometer (det gjorde ont men det blev inte värre iallafall) och därefter köra styrketräning för hela kroppen. Ynka 20 minuter pilates har det blivit.
Veckans instastories:
En ensam liten bild blev det den här veckan. Jag har inte lagt ut något alls på Instagram även om jag har tänkt göra det. Så kan det bli ibland.
1 ingmarie:

skriven

Hög igenkänningsfaktor på det där med garderoben fast lite åt andra hållet. "Jag har inga kläder att ta på mig trots en full garderob". Haha. Knäppt!

Väldigt bra citat och jag hoppas verkligen vaden kryar på sig fort!

2 ullie:

skriven

Det är ju så skoj att hitta något man fått som varit borta . du får visa en bild på dem sen .
Har du haft problem mycket med vaden ? Jobbigt med sånt
Ja kn säga åhär med bilden från flödet.. hoppas det Inte blir verklighet klarar mej mycket utan den ha ha fy för ösregn
önskar dej en fin start på veckan kram

Kommentera här: