Rörelse varje dag

Godmorgon, hoppas att du har sovit gott.
Igår när jag gick och la mig så låg jag och tänkte på en massa grejer så jag trodde verkligen att det skulle ta tid innan jag somnade. Men inte då. Det tog bara en liten stund så sov jag som en sten. Sen vaknade jag av tonåringen som skulle iväg strax efter sex. Så där var min dag igång. Nu sitter jag och äter frukost, idag blir det apelsinjuice och vaniljyoghurt med skivad banan i. Så gott!
Vår baksida som behöver så mycket kärkek. Vid staketet vill jag ha antingen blommor eller hallonbuskar. Jag kan verkligen inte bestämma mig.... Innan jag kan göra något sådant måste staketet målas om. Vi målade det en gång förra året och det räcker verkligen inte.
Innan jag blev sjuk nu förra veckan så körde jag en träningsstreak. Det vill jag börja med igen. Jag tänker mig ju inte tuffa pass varje dag utan någon form av rörelse. Utöver löpning och styrketräning så vill jag cykla till jobbet, få in promenader och träna min älskade pilates. Någon kanske tycker att det här är mycket men stillasittande på grund av sjukdom påminner mig alltid om hur illa min kropp tycker om att sitta stilla. Antar att det är en effekt av att ha jobbat med ett fysiskt tungt arbete i så många år och all annan fysisk aktivitet som jag pysslar med.
Så igår körde jag igång med ett fysiskt tungt pass tillsammans med äldsta grabben så idag blir det lite lugnare, ska utnyttja det vackra vädret och cykla till jobbet. Det ser jag faktiskt fram mot idag. Även om det blåser en aning och jag säkerligen kommer få motvind.
1 Marie:

skriven

Skönt att du kan komma igång igen och ja vardagsmortionen är så viktig. Jag hade fått in ett bra flow i min vardagliga motion och raska promenader. Så va rt jag också sjuk, så nu ska jag försöka smyga i gång det också igen, gå en mellanpromenad idag tänkte jag, samt utöka lite, har inte helt krafterna än efter dyngförkylningen så vill inte riskera att jag blir sjuk igen.

Skönt att du kunde sova gott trots att det kändes tvärtom, så kan det vara för mig med många ggr

2 Amanda:

skriven

Jag är inte så mycket för yoghurt men vanilj är faktiskt min favorit när det kommer till yoghurt. Blir sugen på att testa vanilj yoghurt med banan faktiskt. :)

Kommentera här: