Min lördag

- Solen har skinit precis hela dagen och det har varit varmt. Underbart ju!
- Rensat ogräs i rabatten. Att rensa ogräs är rätt så tacksamt eftersom det blir skillnad direkt. Att det kommer snabbt upp igen tänker jag inte låtsas om nu. Rickard har klippt gräsmattan. Grannen undrade vad vi gjort eftersom den är så fin.
- Dammade av en gammal goding. Den här prickiga klänningen har jag haft i säkert tio år. Det var riktigt varmt där på eftermiddagen.
- Pratat i telefon med en kompis.
 - Vi har ätit årets första rabarberpaj. Tycker allt att Rickard bakar godare pajer än mig. För några år sedan så lyckades jag med bedriften att göra en för söt rabarberpaj.... Yes, det ska vara sås med paj.
   
- Jag och Rickard gick ut på en härlig skogspromenad. Men jag fick världens hostattack då det blev alldeles torrt i halsen. Det är inget roligt med pollen. Sitter ute nu och skriver det här inlägget och min dator är alldeles gul av pollen. 
 
 
1 dixiwonderland.com:

skriven

Pyssla i trädgården är det bästa som finns :D

Kommentera här: