Fem en fredag vecka 19: Överflöd

Det känns som lördag men det är fredag. Tycker jag blir helt veckovill när det är helgdagar mitt i veckorna. Som igår när det var Kristi himmelfärd och barnen var hemma från skolan. Idag är de såklart också lediga. Minns när jag var barn och gick i skolan. Klämdagar och studiedagar var de bästa dagarna att vara ledig på. Det kändes så annorlunda på något sätt jämfört med lediga dagar på helgerna. Kanske för att det var skönt med en ledig dag mitt i veckan och när helgerna blir lite längre. Som med kristi himmelfärd.
Idag jobbar jag återigen kväll. Det är rätt skönt med ett par kvällar på rad. Jag får sovmorgon och en förmiddag hemma. Imorgon har jag tagit ett extra pass och det blir kväll då med men jag ska inte vara på min avdelning utan jag ska jobba extra på MIMA med covidpatienter. Det är inte jättelängesedan som jag var där så jag kommer nog ihåg det mesta med telemetrin (övervakning av blodtryck, puls, syresättning och andning).
Från en sak till en annan. Det känns som att jag helt ändrat inställning till att cykla till jobbet. Nu gillar jag det. Igår var jag inställd på motvind men hade motvind först inne i stan. Det var lite ologiskt men så blev det. Jag får se om jag cyklar idag eller om det blir tåg. Gillar att ha många olika alternativa sätt att ta mig till jobbet på.  Det är väl med cykling som med löpning, man måste utsätta sig för det och till slut är det ändå helt okej.
Tänkte avsluta mitt fredagsbabbel med Elisas fem en fredag. Förra veckan var jag inte med då det inte kändes så kul på grund av att jag var sjuk och mest låg på soffan. Temat var hänt i veckan och det hade blivit väldigt tråkig läsning....
  1. Vad har du för mycket av hemma? Hm, det skulle vara alla tre miljoner leksaker och så kläder. Jag har så svårt att göra mig av med grejer så det staplas på hög i förrådet.
  2. Vad skulle gärna få fyllas på automatiskt i din kyl? Kalla nocco.... Men också grönsaker som är färdigskurna. Älskar grönsaker men tycker det är så jobbigt att göra i ordning. Så det hade gärna fått finnas klart och redo i min kyl,
  3. Vad är det mest onödiga i världen? Tja, det finns mycket som jag tycker är onödigt men just nu står det alldeles still i planeten. Tjafs förresten, vi borde tjafsa mindre och älska mer!
  4. Vad är något du alltid har att ge till andra? Ett leende och ett vänligt bemötande.
  5. Vad kan du göra hur många gånger som helst utan att tröttna? Träna pilates, skratta.
1 Marie:

skriven

Cykla till jobbet det har jag gjort mycket, det är jättehärligt och jobba med covidpatienter, nu kanske ni är härdade, men kan tro att det är ett slitsamt pass.

2 Mina:

skriven

Tjafsa mindre och älska mer, det låter ljuvligt. Tänk om man slapp alla små tjafs och kunde fokusera på att älska varandra istället. Hoppas du får en fin dag på jobbet och kan njuta av lite helg du också när du kommer därifrån ❤❤ Att ge ett leende till andra är underbart och något fler borde göra ❤ Trevlig helg!

3 Karoleen:

skriven

Skratta är bra att kunna göra utan att tröttna. Världen behöver mer skratt!

4 Hanneles bokparadis:

skriven

vi har börjat köpa färdiga salladspåsar, våra barn och svärdöttrar cyklar hela året, jag är rädd för isfläckar

5 Gerd:

skriven

Just nu skulle jag haft en automatisk påfyllning av frukt och grönt för jag har inte kommit till affären än.

6 A ROOM OF MY OWN:

skriven

jag ler inte åt någon som inte håller avståndet! alltså ler jag inte så ofta. annars kan jag både le och prata och gör det gärna. ska kolla dina vill - inte - göra - övningar. de är säkert alldeles extra bra

7 Lillian:

skriven

Så kjekt det hadde vært å jobbet litt nærmere hjemme, da kunne jeg også syklet til jobben. Iallefall om det ikke regnet.

8 sara:

skriven

kul med fem en fredag! :) Ha en fin lördag! :)

9 Paula:

skriven

Tänk jag tycker det är så härligt att skära grönsaker, kontemplativt och rogivande! Haha, alla är vi olika. nocco har jag inte ens smakat en gång.

10 Julia:

skriven

Det är ju så skönt att cykla till jobbet! (Inom rimliga avstånd förstås hehe... Annars finns ju elcykel)
Särskilt denna årstid.

Kommentera här: