Att jobba med backsupport och leg pull front

För ett tag sedan när jag tränade en pilatesklass så var det övningar med som jag sällan gör på mina klasser. Då hittade jag ett gäng svagheter som jag känner att jag behöver stärka upp mig i:
Jag tappar höften.
Jag får ont på insidan av knät.
Jag får ont i mina handleder
Här visar jag två steg i övningen. Av de här två är det den översta som är den lättaste varianten. De här bilderna avslöjar också mina svagheter. Jag kommer inte upp särskilt högt i höften och det är något som jag skulle vilja jobba mer med. Så den här veckans fokus blir att stärka mina handleder mer genom att belasta på olika sätt. Precis som med allt annat blir man inte stark av att inte belasta. Att stärka handlederna är rätt lätt: 
- vinkla handleden uppåt/ nedåt
- pressa handflatan mot en vägg
- modifierade armhävningar, tex mot en bänk.
För mina svaga höfter:
- pelvic curl
- shoulder bridge prep
-  shoulder bridge
        
 
 
1 Jessifri85 :

skriven

Ibland upptäcker man saker i ens kropp. Som man inte viste om 😊. Då vet du vad du behöver träna på då 💪🏼. Kul att se övningar som du gör i din pilates 😃

Ha det så bra & ta hand om dig❣️

2 Julia:

skriven

Vilka bra tips, jag har väldigt svaga handleder och får alltid belastningsont i dem.

Och jag tycker att det skulle vara väldigt roligt om du gjorde den där matlistan :D

Kommentera här: