Söndaglistan vecka 24

Godmorgon från Gotland!
Det här inlägget hade jag tänkt skriva igårkväll men så gick vi ner till volleybollplan och körde en sen match istället. Jag har ingen bollkänsla alls men det var kul ändå .När vi kom in stöp vi bums i säng. Det var hett i rummet och som vanligt när jag är iväg har jag svårt att sova. Fast jag är jättetrött.  Jag har sovit bra på morgonen så det är skönt iallafall.
Gårdagen spenderades på Tofta strand. När jag väl var doppad så var det riktigt skönt. Men jag är ju inte den där personen som hänger i vattnet länge. Efter badet åkte vi till Högklint. Så läskigt, så högt men samtidigt så vackert! Kommer ladda över fler bilder framöver.
   
Känsla: Jag har verkligen gått och räknat ner. Både för semester och Gotlandsresan. Samtidigt har jag den där allmänna känslan av lite irritation. Vet inte varför. 
Väder: Sommar och värmebölja...
Bild: En härlig sommarselfie från Tofta strand. Det var förvånansvärt varmt i vattnet. 

Låt:
Jag har gått och nynnat på en låt hela gårdagen så den får bli veckans låt.
Träning:
Måndag: fotboll som assisterande
Tisdag: fotboll, pojkar 17.
Onsdag: Vila
Torsdag: Dömt fotboll som assisterande 
Fredag: Vila 
Lördag: Dömt fotboll i hettan som assisterande.
Söndag: Ingen träning men en volleybollmatch där på kvällen.
Bästa: SEMESTER. Såklart.
Sämsta: Kan inte komma på något.
Fem positiva från veckan: 
- Äntligen semester. Det är så välbehövligt. 
- Att J följt med oss till Gotland. Önskar dock att E kunnat följa med också. 
- Check på årets första dopp.  
- Att resan hit har gått bra.
- Att ha fått döma med I igen. Hon är verkligen en härlig person som man blir glad av.
Veckans hmmm: För ett år sedan var det en konspirationsteori att corona skapats i ett labb. Nu ska det utredas. Intressant hur saker och ting svänger. Undrar vad mer som kommer vara annorlunda om ett år.....
Veckans instastories:
     
    
 
 
1 ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★:

skriven

Jag har hela tiden varit övertygad om att covid19 kommer från ett labb. Tror dessutom USA har en hel del med saken att göra. Kinas ekonomi har gått så pass mycket uppåt att det hotat västvärldens ekonomi. Självklart för sådant inte ske så då planterades det ut ett virus... Grejen med västvärlden är att det varit egon här så OTROLIGT länge. Kolla bara vad våra förfäder i Europa gjorde? Drog till USA och sa att till urbefolkningen att deras tro, levnadssätt och annat var fel. Tog ifrån dem deras marker, kidnappade deras barn och gjorde dem språklösa... Historien är vidrig :(. Utöver det alla människor de reste till i Afrika för att förslava, vilket medfört att de numera är ett U-land. Nej fy självklart ligger västvärldens bakom covid19.

Härligt för dig med semester i alla fall :D

2 Amanda:

skriven

Vilka härliga bilder! Så härligt att bada ute i havet det är verkligen så härligt, värmen är så skön men inte när man ska sova nej. Jag har lite svårt att sova pga värmen men härligt med sommar :)

Kommentera här: