Några timmar på Fårö

Jag tyckte det var en bra idé att göra en planka så här mellan två stenar. Kul att hitta olika sätt att göra plankor på.
Det här med campinghyfs, jag förstår inte hur folk tänker. Varför spelar man hög musik tidigt på morgonen och varför låter man sitt barn sparka en boll mot någon annans stugvägg? Dagen startade iallafall med frukost i lägenheten och så satt vi som klistrade när det skulle röstas om Stefan Löfvén och hans framtid. Jag har aldrig haft förtroende för honom så jag är glad att hans regering har fallit även om det kommer bli ännu mer kaos i politiken ett tag.
Efter en tidig lunch så åkte vi till Fårö och besökte Gamle Hamn och Digerhuvud. Vid Digerhuvud stannade vi ett tag. Kastade stenar i vattnet och klättrade runt på raukarna.
Gissa om jag var nojig när J skulle ta den här bilden. Han knallade ut i vattnet med min telefon och det är halkigt på grund av alger och ostadigt på grund av stenarna. Men det gick ju bra. Vid Digerhuvud är det en stor varningsskylt om undervattensströmmar. Särskilt viktigt att tänka på när det blåser mycket som idag. Man kände hur stark rörelsen var i vattnet även här där det inte alls är djupt över huvudet taget.
 Efter en stund vid raukarna så åkte vi till Sudersand för att bada. När vi åkte tyckte jag att det kändes kallt så då ville jag inte bada. Väl på Sudersand blåste det så mycket att jag ändå hoppade i för att kunna vara i vågorna med Ida. Blev ett fint klädbad. Grabbarna gick långt ut och var där bra länge. Nackdelen med Sudersand är att det är så galet mycket alger. Där är Tofta tusen gånger bättre. 
När vi kom tillbaka till lägenheten fixades det mat och så gick jag, Rickard och J ut och sprang en runda. Det var på ben som gjorde ont och jag sprang runt och funderade över hur det känns när en hälsena brister. Nej det var ingen rolig runda just för att jag hade så ont men check på fem kilometer iallafall. 

1 Mina:

skriven

Underbart det ser ut och vilka fina bilder. Ni verkar ha haft det mysigt och att du överlevde den rundan. Bra jobbat!

2 Madde :

skriven

Jobbade igår, men tvn stod på så jag gick emellan. Jag är inte heller sosse, men vi har inte råd eller ork till det här kaoset. Jag är tyvärr väldigt orolig att ett visst parti får väldigt mycket att säga till om.

3 Amanda :

skriven

Vilken härlig dag ni har haft med många fina bilder 🥰 härligt med en spring tur 😁

4 Mirre:

skriven

Ja spännande att se hur det blir nu med allt med politiken och ja förstår att du vart lite nojig då ni gick där, men vad gör man inte för en bild, hehe. Sudersand kom vi aldrig iväg till då vi var i fjol, men förstått att det är lika fint där som vid hertta och Böda

Härligt att ni nu är på Gotland, snart är vi på Öland, får vi vinka mellan öarna

5 michelle :

skriven

jag visste onte ens om att det var val. men det är bra stt han fallit och hoppas det blir någon bättre.

6 Hilma:

skriven

Åh vad fint! Där har jag aldrig varit :)

7 Evahle - mammalivet & psykisk hälsa:

skriven

Jag förstår inte heller hur folk tänker. Man måste ju ha respekt för sina grannar även på en camping liksom. Jag har campat mycket i mitt liv, men har ändå varit ganska skonad mot sådant faktiskt som tur är.

Jag har inte heller särskilt stort förtroende för Stefan Löfven

8 Jessifri85 :

skriven

Det är nog att inte folk tar någon hänsyn & inte har koll på sina barn. Dåligt. Men det finns alla möjliga folk 😅.
Så trevlig dag ni verkar ha haft. En dag på stranden är inte alls fel 😊. Härligt att du fick till ett dopp.

Vilken energi du har! 😀 Först vara vid stranden hela dagen. Sen ut å springa på kvällen. Så synd att du fick ont. Hoppas att det blir snart bättre 🙏🏻🤗😘. Kul att se bilder på din dag åxå.

Ha det så bra! 🤗🌸

Kommentera här: