En dag i livet

Fyll inte livet med dagar utan fyll dagarna med liv!
Är inte det ett bra tankesätt? Att så mycket som möjligt fylla dagarna med det som är viktigt. Att inte låta tiden bara gå utan faktiskt fylla tiden med det som är viktigt. Umgås med familj, vänner, ta hand om sin hälsa. Vara här och nu! 
Igår klippte jag ner mina palettisar. Här står de nu på rad, de som väntar på att få sättas i jord. Jag kommer nog inte kunna spara alla skott. Det kommer bli massor. Jag fick tre skott av min vän som i sin tur fick sin planta av grannen.
Jag har fått en kallelse till att springa nytt löptest i nästa vecka. Jag måste dock ta ledigt eftersom jag jobbar på kvällen. Min pepp att springa har inte ersatts med rädsla utan jag känner mig fortfarande pepp och vill springa. Jag kan lite bättre. Lite smygande nervositet bubblar upp men mest pepp: Vilket känns skönt. Imorgon ska jag och Rickard ut och testspringa löptest, hela testet utan att strunta i sprinten. Jag vill ha lite koll på var formen ligger. Med tanke på hur passen har gått den senaste tiden så tror jag ju inte att den är särskilt dålig. Så dagens träning blev av den lite lättare varianten. Sprang 7 kilometer på löpbandet, fast jag vet inte om det blev särskilt lätt för jag sprang första fem på 26,30 (det är snabbt för att vara jag) och så tog jag det lite lugnare de sista två kilometerna. Funderade helt seriöst på att dra till med en mil men det kändes dumt med tanke på morgondagens planer. Lite senare gick jag ut i trädgården och körde lite rörlighetsträning. Vi spenderar mycket av tiden sittandes med ryggen i flexion och då är det viktigt att låta ryggen jobba i alla riktningar. Idag fokuserade jag inte på att göra saker och ting så fint som möjligt utan jag ville känna stretchen i rörelserna framförallt. Det kändes ljuvligt!
Kvällen spenderades först vid badet med barnen och sedan åkte vi till en lekplats i stan där vi spelade fotboll. Det var så roligt att få umgås med barnen! Kvällsmat blev pizza. Ibland ska det vara enkelt!
 
1 sara:

skriven

Härligt med löpnings-pepp! :)

2 Znogge:

skriven

Visst är det ett bra talesätt och man ska verkligen fylla dagarna med liv. Det är trots allt vardagarna som livet mest består av och vägen som är mödan värd.

3 Jessifri85 :

skriven

Helt rätt. Fylla dagarna med liv kul att bli antagen till en löper tävling 😀👏🏻. Se där din kondition är inte så dålig som du trodde. Du är bättre än vad du tror att du är ❤️.
Låter som en mysig, härlig sommarkväll 😃.
Ha det så gött! 🍓

Svar: Jag har inte blivit antagen till en löpartävling utan jag ska springa ett löptest för att få döma andra matcher än vad jag gör nu.
Hanna

4 Sandra Jönsson:

skriven

Jag tycker också att det inledande budskapet är fint och eftersträvansvärt. Särskilt nu i coronatiderna funderar jag mycket på vad som är viktigt för mig,
på vad jag vill fylla dagarna med för att verkligen känna att jag lever. Hur kreativ jag än försökt vara har det känts som att något saknats. Jag lär väl komma underfund med vad detta är för något någon gång. Gå runt med känslan att livet är pausat vill jag absolut inte, för livet pågår ju för fullt oavsett om det är pandemi eller inte.

Vad spännande med det kommande löptestet. Jag läste varför du ska göra det i kommentaren här ovanför. Wow, så roligt! Hoppas, hoppas det går vägen (det gör det alldeles säkert).

Väldigt vackra palettblad, btw.

5 dianasdrömmar:

skriven

Kloka ord fina du kram

6 ingmarie:

skriven

Ja så viktigt för det är ju dessa dagarna som blir vårt liv!

7 Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv :

skriven

Läste det citatet någonstans nyligen, visst är det ett bra tankesätt. Låter som en bra sak där med din träning också du har ett bra tankesätt även där. Mysigt med bad tillsammans också samt lekplatsen. Är alla barnen med när ni spelar? 🙂

8 corkystyle:

skriven

Exakt man ska fylla dagarna med liv. Härligt att du fått en ny tid för att springa löp test och jag tror det kommer gå bra för dig. Kommer hålla tummarna! Härligt att spendera tid vid badet, jag badade igår också för första gången i år. Gott med pizza som du skriver det kan vara bra att ta något enkelt till middag ibland.

Kommentera här: