Veckans fokuspunkt

Förra veckans mål var att få in tre promenader i veckan, en timme pilates och bra löppass. Vad gäller promenaderna så blev det fem stycken. Två med Rickard och så tre st till och från pendeln. Målet med en timme pilates är till stor del avklarat. Det blev drygt 45 minuter. Bra löppass blev det också, minus passet igår som jag blev tvungen att avbryta. Känns grymt! 
Veckans fokuspunkt kommer bli lite annorlunda. Jag brukar alltid sätta upp tränings- eller hälsomål men den här veckan kommer fokus ligga på att plugga fotbollsregler. Jag ska ju bli distriktsinstruktör och kommer hålla i utbildningar för domare. Då måste jag kunna regler. I år kommer dock utbildningen att se lite annorlunda ut. Eller mycket annorlunda. Det kommer bli en utbildning online men regler måste jag kunna ändå. Så veckans fokuspunkt blir att försöka beta av regelboken två gånger. Läsa fotbollsregler från pärm till pärm är inte det roligaste men det måste göras! Har du några mål för veckan?
1 Villa Ryttarängen:

skriven

Roligt att läsa om träning, det var längesedan men det sporrar och peppar. Ja du fotbollsregler det kunde jag en gång. Jag var fotbollstränare en kort karriär. Blev utbildad när jag gick min utbildning till idrott och motionsledare för många år sedan. Det svåraste tyckte jag var att döma offside. Lycka till med din fokuspunkt. Om det där med kött och klimatet kan man läsa mer om här. https://www.naturskyddsforeningen.se/kott-klimat-miljo Jag äter kyckling och väldigt sällan nötkött. Kraaaam Pia

2 Birgit :

skriven

Lycka till! Bra träningsvecka du hade👌.
Jag fokuserar mest på promenader i veckan. Min kompis och jag kör vår årliga fasta. (och jag är redan less.., efter 1 dag... blir en lång vecka)
Annars är mitt hälsofokus överlag att få flyt på träningen och äta för att må bra!

3 Anonym:

skriven

Men så kul med domarutbildning! Då gäller det verkligen att kunna alla regler! Så himla bra att hålla hjärnan igång med extraplugg! Lycka till!

4 Lingonochmusslor.com:

skriven

Men så kul med domarutbildning! Då gäller det verkligen att kunna alla regler! Så himla bra att hålla hjärnan igång med extraplugg! Lycka till!

5 Carolina:

skriven

Spännande att få hålla i en sådan kurs! Önskar dig lycka till med att nöta in alla de olika regler :D

6 Marie:

skriven

Ohh härligt att du kom upp i fler promenader än tänkt och jag har också haft som mål att hinna en långis varje dag, vissa veckor funkar det vissa inte. Det kommer nog gå bra med fotbollsläsandet, men förstår att det blir mycket att läsa. Jag måste läsa igenom en hel skolbok nu innan fredag =D

7 Amanda:

skriven

Härligt att du har fått till hela 5 promenader. Det är skönt med friskluft och även bra. Lycka till med pluggandet. Kan tänka mig att det inte är världens roligaste läsning men det måste ju göras. :)

Kommentera här: