En känsla av att inte kunna andas

Godmorgon, hoppas att du mår bra! Jag tycker bara jag skriver om att jag inte sovit så skippar den biten idag. 😜🤣 
Jag hade "storslagna" planer för min blogg där i december. Jag ville uppdatera si och så mycket med den och den typen av inlägg. Konstaterar dock att det är svårt att hålla sig till en plan när det inte redan finns x antal färdiga skrivna inlägg. Det blir problem när jag har idétorka kring de ämnen som jag vill skriva om... Vardagsinlägg är lätt, det svåra är mina inlägg kring träning/pilates/hälsa. Men idag blir det ett pilatesinlägg
Jag har för ett tag sedan gått igenom mitt arkiv. September 2019 till exempel var en månad med många ledsna tankar. Jag hade precis skadat mig och kunde varken springa eller döma fotboll. Det var inte direkt den mest muntra läsningen måste jag säga. Jag hittade då inlägget "det känns som att jag inte kan andas." Det kan ju vara kul med en liten checkup hur det känns idag. Då kände jag mig iallafall stel och dann och att jag inte kunde andas. 
                  
För drygt fyra år sedan och september 2019. Bilden överst är från januari 2019.
Jag behöver ingen bild för att besvara frågan om jag kan andas. Mitt pilatespass i måndagskväll avslöjar känslan i kroppen. Jag behöver mycket pilates, jag behöver mycket avslappning. Det är så onödigt att göra det jobbigare för sig själv genom att hålla andan istället för att andas igenom varje rörelse. Det brukar jag alltid säga till mina deltagare på mina pilatespass att andas och att jag märker direkt när man håller andan. Det är ju bra om jag följer samma råd själv... 
Igår hade jag mitt första coachingsamtal i mitt mentorprogram. Jag kände lite tvekan kring att boka in mig då jag tänkte att det var ett enpartssamtal. Carrie och jag alltså men det var ju för hela gruppen så då var jag snabb att boka in mig. Deltagarna ställde grymt bra frågor så jag fick lära mig mycket nytt. Det dumma var att jag råkade missuppfatta ett annat mail så körde DI-utbildning (distriktsinstruktör) parallellt. Efteråt fick jag veta att jag skulle varit med på DI-utbildning på torsdag... Men då får jag chans att vara med igen på DI. Köra två möten parallellt på ZOOM är en dålig idé, om du nu skulle få för dig att göra samma sak....🤣 
 

Kommentera här: