Söndagslistan vecka 48

Det är andra advent idag! Fast hela dagen har det känts som måndag.🙄
Jag kunde inte sova i natt. Vaknade dessutom halv fyra och det var helt omöjligt att somna om. Efter en timme gav jag upp, klev upp och städade iordning sovrummet. Annat jag gjorde var att köra igång en maskin tvätt och så tog tag i disken så Rickard skulle slippa det när han kom hem från jobbet. Min dag har annars tillbringats på jobbet. Det gick snabbt även om det var lugnt. Min tre dagars ledighet gick snabbt med och vad mycket jag har hunnit med. Shopping på stan, babyshower, träning och en hel del vila.
Känsla: Jag har varit ledsen den här veckan. Jag önskar att jag bara kunde sluta engagera mig så mycket men det har bitit sig fast. Känslan av att kärleken kallnar, empatilösheten (är det ens ett ord?) breder ut sig. Jag som är så aktiv på sociala medier ser hur människor beter sig mot varandra. Hur människor "får skylla sig själva" med mera. Det är skrämmande. Var glad att du inte vet det jag vet tänker jag......
Väder: Minusgrader och sen kom snön! Hoppas så att den ligger kvar till jul och ett tag efter det. Det var så länge sedan som vi hade minusgrader och snö i december så även om jag fryser när temperaturen går ner under 10 minus så är jag ändå så glad för snön!
Fem positiva från veckan:
- Snö och minusgrader! Riktig vinter liksom. 😍
- Sofias babyshower och hennes reaktion. Den var obetalbar!
- Jag har inte varit lika trött som jag brukar.
- God mat
-  Julstämningen i huset och snart ska granen upp. Typ imorgon.
Köp: present till Sofias överraskningsbabyshower. Det blev ett litet set med byxor och body från Newbie och så en liten bok att hänga på vagnen. Jag har även köpt en julklapp till Ida och så en grej som behövdes till fredagens Nisseuppdrag.
Träning: Tre pass löpning: korta och långa intervaller och så ett pass tempoträning. Två timmar pilates och så explosivitet.
Dummaste jag läst: Karin Tegmark WIsell - generaldirektör Folkhälsomyndigheten:  ”Ingen ska avstå från ett evenemang av rädsla för att sitta bredvid ovaccinerade personer”¨
Bästa jag läst:
Patrik Söderqvist text om första december 2021. HÄR kan du läsa den texten på min blogg.
Bra citat:
"Man diskriminerar mot en grupp i samhället som anses farlig, trots att den kanske inte alls är det, samtidigt som man belönar en annan grupp som då anses säker, trots att den faktiskt inte alls är det." The swedish lakehouse
Bilder från veckan:
 
Några av veckans instastories:
- sista pilatestimmen
- en väsentlig fundering
 - torsdagens träningspass
- gårdagens fika, allt gluten- och sockerfritt.
- Sofias blöjtårta
- andra adventsljuset tänt och filmtime. Men här är tv:n avstängd för det blev ingen bra bild...
Finaste outfit:
Den här virkade tröjan beställde jag från Wish. På bilden var det en klänning. I verkligheten en tröja, så kort var den.
Veckans länkregn:
- Madeleine kör en bloggutmaning. Häng med du också! :-)
- Amanda tipsar om filmer och serier hon sett. Kanske får du någon ny favoritserie eller film.
1 sara:

skriven

Trist med en ledsam vecka, hoppas denna blir bättre! :)

Kommentera här: