När kropp och knopp inte samarbetar...

Vet du vad jag gjorde imorse? Jag glömde ta med min energidryck. Hur ska det här gå tänkte jag. Jag kände dock att jag ville försöka klara mig utan och 27 timmar gick bra. Sen behövde jag knalla bort till 7eleven för att köpa en. Ja, jag är beroende! Tyvärr. Som tur är "behöver" jag dock bara en. Tänker att jag ska sluta när jag inte behöver kunna fungera på jobbet. Första veckan på semestern kanske kan användas till att koffeindetoxa mig....
En hel del fysisk aktivitet har det blivit idag. Jag tog pendeln till jobbet och promenerade 3 kilometer. Jobbade mina timmar och efter jobbet så gick jag tre kilometer till för att möta upp Rickard, E och senare kom J med. Vi skulle springa intervaller var tanken. Det var så roligt att ses igen, de gör mig glad!
Ofta känner jag att kropp och knopp inte samarbetar. Jag vill så mycket och så känner jag hur kroppen inte vill vara med på det tåget. Och jag blir så ledsen när jag känner hur mycket jag får kämpa. Jag har ont i höfterna och igår när Rickard var tvungen att bromsa hårt för en katt som sprang över vägen (det var mörkt) så fick jag ont i ryggen. Skojade och sa att nu fick jag en whiplash i ryggen. Jag kan inte komma ihåg nu om jag har skrivit om mina muskler i vaderna. Ofta när jag springer får jag ont i muskelfästena. Särskilt när jag försöker springa lite snabbare. På grund av hösten 2019 när jag fick en muskelbristning i vaden så har jag stor respekt för alla känningar just i fästena. Man lär sig att känna vad som är vad. Såna här dagar känner jag mest för att sluta döma fotboll och bara springa när jag känner för det och träna min älskade pilates. Men! Jag är i.n.t.e färdig att ge upp min löpning än. Det måste gå att lösa!
 
1 Therese Carlsson:

skriven

Oj stackare vad jobbigt att ha ont i höfterna =(. Sådan kan jag inte dricka känns som hjärtat mitt ska hoppa ut. Hoppas dina höfter blir bättre

Kommentera här: