Min bucketlist

Godmorgon!
Det är fredag igen och veckorna bara springer förbi. Idag tyckte jag att det var en bra idé att starta dagen med ett kort pilatespass. När jag tränar själv så kör jag alltid klasser från Pilates anytime. Idag valde jag en klass på 20 minuter och det går verkligen att få till ett riktigt jobbigt pass på så kort tid.... Så nu känner jag mig så där härligt efterträning-trött i kroppen. Härlig start på dagen! Idag skiner solen så jag funderar faktiskt på att istället för att springa en runda cykla till jobbet.
I januari skrev jag en bucketlist kring vad jag skulle vilja uppnå under året. Men jag har aldrig skrivit en sådan lista som fokuserar enbart på mina träningsdrömmar. Så det tänkte jag kan vara kul att läsa. Tycker du inte det så scrolla bara vidare. 
  • Stockholm Marathon. Tänk att få springa in på stadion efter att ha avverkat 4 mil. Jag drömmer om att få springa ett marathon.  Någon gång i mitt liv ska det bli verklighet. 
  • Att kunna stå på händer. Mot en vägg och en bit ifrån går det bra men jag vill kunna på riktigt.
  • Jag vill kunna göra riktiga armhävningar. Händerna smalt, på tå och hela vägen ner till golvet. 
  • Utmana mina gränser mer. Det förutsätter dock en kropp som inte gör ont och muskelfästen som krånglar...
  • Springa fem kilometer på 25 minuter.
  • Mer framträdande muskler då jag vill se vältränad ut. Det är inte viktigt egentligen men det känns viktigt.🙄
  • Göteborgs halvmarathon! Jag har sprungit ett halvmarathon förut, 2017, längs med Göta Kanal. Det var ett fint lopp men jag skulle vilja känna på stämningen i ett riktigt stort lopp i en stor stad.
  • När jag tränar pilates vill jag jobba ännu mer med kontroll och precision. I vissa övningar känns det som att jag bara "hafsar" till det och försöker överleva. Ja, låter ju drastiskt och jag menar inte bokstavligen.
  • Jag vill bli mer rörlig! Jag vet att det inte är för sent att börja. Med tid, engagemang och vilja så går det.
  • Jag vill bli en ännu tydligare och bättre pilatesinstruktör. Jag ska utnyttja mitt friskvårdsbidrag och träna med Linnéa igen. Det behövs!
1 Madelein:

skriven

Kul idé, jag har också träningsmål som jag lägger ner mer eller mindre tid på att uppnå mellan varven. Tyvärr vill man ju ofta så mycket att man tappar bort allt haha. Försöker tänka en sak i taget men det är massor jag vill. När du springer Göteborgsvarvet, hör av dig så kan jag erbjuda husrum :-)

Kommentera här: