Det känns som sommar

När jag kan sitta i solen vid väggen. 
När barnen leker ute tillsammans. 
Det som vittnar om att det inte är sommar är att livet precis börjat komma upp i rabatterna. Att det inte är varmt i luften utan bara i solen. Vinden är fortfarande kall. Men hur mysigt att stå ute och prata med M och att titta till rabarberna. Det kommer bli mycket rabarber i år. Jag kommer gå och lägga mig ikväll med en känsla av glädje. Tänk att det lilla som just idag behövdes för att väcka mig var lite sol och värme. Underbart!
I ugnen står potatis och morötter och till det blir det hamburgare. Behöver jag säga att jag är hungrig som en varg. Nu känns det att jag förbränt mycket energi i helgen. Jag velar om jag ska krypa ner i sängen efter maten eller om tant (läs jag) ska sova tidigt. Tror det som är viktigast för min kropp just nu är mat och sedan sova. Så blir jag ännu piggare imorgon! Då funderar jag på ett foto i timmen. Om jag inte glömmer bort det vill säga, det brukar jag ofta göra. Om jag sätter en postit-lapp på min dator så kan jag iallafall inte missa det. Önskar dig en fantastisk dag och så hörs vi igen imorgon.
 
1 Lillan Kind:

skriven

Ja när man är i lä i solsken känns det verkligen som sommar! Jag älskar att njuta av vårsolen mot en vägg där inte vinden kommer åt - vilket den gör på de flesta ställen här😅
Jag hoppas det blir mycket rabarber i år för det är så gott att göra paj och koka kräm. Vi brukar ha tur och få tillräckligt mycket rabarber till det vi vill göra.
Hamburgare låter gott! Jag har ätit pannbiff idag, så det är ju inte helt olikt din mat😄
Det här med ett foto i timmen skulle jag aldrig komma ihåg. Möjligen om jag skulle hänga en post-it lapp med påminnelse på näsan😂

2 Lillan Kind:

skriven

Ja när man är i lä i solsken känns det verkligen som sommar! Jag älskar att njuta av vårsolen mot en vägg där inte vinden kommer åt - vilket den gör på de flesta ställen här😅
Jag hoppas det blir mycket rabarber i år för det är så gott att göra paj och koka kräm. Vi brukar ha tur och få tillräckligt mycket rabarber till det vi vill göra.
Hamburgare låter gott! Jag har ätit pannbiff idag, så det är ju inte helt olikt din mat😄
Det här med ett foto i timmen skulle jag aldrig komma ihåg. Möjligen om jag skulle hänga en post-it lapp med påminnelse på näsan😂

3 Rebecca:

skriven

Visst är det härligt med solen och våren även om det fortfarande är kallt i vinden. Här har vi haft över 18 grader idag, helt underbart trots att man jobbat inomhus större delen av dagen.

4 Maria:

skriven

Åh, avundsjuk på er rabarber. Kollade min men inte minsta lilla blad ännu. Flyttade tuvan i fjol och då kom det nog upp några blad efter det så hoppas att den överlevde

5 ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★:

skriven

Det händer någonting med en när solen kommer :) . Sedan känns det så lyxigt jämt när jag läser om rabarber, jag skulle också vilja ha rabarber men kanske får med Björn på att prova saken där han bor :D. Finns så mycket gott att göra av just rabarber :) .

6 Marie:

skriven

Jag brukar också få sätta lappar åt mig för att jag ska komma ihåg saker till dagen efter. Samt så gott med hamburgare förstår att du är extra hungrig då. Ja det kändes som sommar idag, men det är inte så varmt i luften om man hamnar i skuggan.

7 Sandra Jönsson:

skriven

Jag vill också ha rabarber. Hade kunnat göra så mycket gott av det, får upp en bild av allt från rabarberkräm till picklad rabarber. Vad brukar du baka eller laga av rabarberna?

Det är som att skaparglädjen vaknar med våren. Även jag tänker mycket på bilder och texter, hur ska jag fånga allt? Jag hade gärna haft en trädgård att fotografera i, där är du lyckligt lottad. Vad tycker du är allra roligast att fota?

Svar: Det brukar bli mest rabarberpaj men barnen är inte så förtjusta i rabarber. Roligast att fota är olika naturscener och gärna macro.
Hanna

8 Jessi85 :

skriven

Jättemysig & härligt att känna solen som Äntligen är här & man känner det i ansiktet. Gott med grönsaker i ugnen med hamburgare 😋👍. Jag var med väldigt trött igår. Önskade att jag var i säng ganska tidigt. Men det blev inte så. Satt med bloggen😊. Hoppas att du får en bra dag! 😊

9 Michelle :

skriven

Ja drt känns lite sommar igår såg jag folk som gick utan jacka , jag personligen skulle tycka det. Är lite för kallt fortfarande .

Kommentera här: