Att passa på, en utflykt till Viggeby naturreservat

Efter lunchen gick vi ut till lekplatsen en stund. Så länge solen är framme så var det inte så kallt utan snarare skönt. Betydligt bättre väder idag måste jag säga.Vinden är lite snällare med. Efter lekparksbesöket åkte vi till ett naturreservat som ligger bara tre mil från oss. Vi åkte på småvägar och jag fick lite sightseeing. Östergötland är verkligen fantastiskt!
Färden gick till Viggeby naturreservat. Det ligget bara runt tre mil från mig. Leden börjar med grusväg och är dryg 3,6 kilometer men man kan gena på ett ställe. och då kapar man nästan två kilometer. Perfekt för trötta ben. Leden är inte barnvagnsvänlig tyvärr.
Barnen roade sig med att kasta i stora stenar. Jag i min tur roade mg med att fota plasket.....
... Och göra en teaser med en fantastisk bakgrund. Här tog vi en liten fikapaus. Pågens kanelgifflar är gott men utomhus smakar de ännu bättre.
Den sista kilometern lekte vi Följa John. Vad jag skrattade åt alla Idas tokigheter som hon ville att vi skulle göra. När vi kom tillbaka till startpositionen packade vi in oss i bilen och kvällsmaten blev McDonalds som vi tog med och åt i bilen. Härlig dag!
1 Birgit:

skriven

Ser ju superhärligt ut! Var är snön?
Jag har precis laddat hem en app som heter "naturkartan", där kan man hitta vandringsleder, naturreservat mm. Ska bli kul att kika igenom.

2 ingmarie:

skriven

Så lätt att bli hemmablind men göra närutflykter är verkligen grejen!I princip gratis och man behöver inte ta med en massa grejer.

Kommentera här: