Att ha en ledig helg framför mig

Det tog nästan en timme imorse att cykla till jobbet imorse. Jag tog det lugnt och stannade till och med fotade morgonljuset. Hela dagen velade jag om jag skulle cykla hem eller inte. Flirta in mig hos Rickard och be han komma och hämta mig och cykeln. Jag valde till slut att cykla hem och vinden var ju väldigt spännande om man säger så. En blandning av sidvind, motvind och ingen vind alls. Sidvind är ju läskigt alltså när man känner hela cykeln flytta på sig. Men det gick bra. Hem kom jag iallafall och har nu varit hemma en stund. Jag har nu två lediga dagar framför mig. Egentligen inte söndag då jag jobbar natt men dagen känns ändå ledig. Helgens planer är inte oskrivna. Vi ska väl göra någon upptäcktsfärd i Östergötland med barnen. Det finns så många spännande platser att se. Helt otroligt att vi bott här så länge och missat så mycket..... Känner ganska ofta att man inte behöver åka utomlands. Sverige ska absolut inte underskattas!  
 
 
1 Znogge:

skriven

Sverige är fantastiskt så egentligen går det ingen större nöd på oss.
Själv cyklar jag helst i medvind men det brukar bli precis tvärtom ;-)

Trevlig helg!

2 Madelein:

skriven

Jag saknar så att cykla. Har dock blivit av med två cyklar där jag bor nu så köper ingen ny förrän jag har flyttat (bor i förort och söker närmare stan).Då får jag förhoppningsvis en större lägenhet så jag kan ha cykeln i lägenheten.

Kommentera här: