Höstlistan 2020

Jag har redan svarat på en höstlista men jag gillar de här frågorna också så det får bli en till lista. 
Hur känner du inför hösten 2020? 
Jag hoppas på en höst som blir lite annorlunda än våren. En höst med mindre isolering och mer som vanligt. Nu hörde jag att besöksförbuden på äldreboendena hävs från och med första oktober. Undrar om det då automatiskt kommer hävas på sjukhuset med. Ja, det får vi se. 
Vad är dina planer? 
Jobba, träna och såklart umgås med familjen. Jag längtar så efter min familj. 
Vad är ditt favoritte? 
Jag kombinerar två teer: rabarberte och karamellte. Värmer en stor kanna vatten som jag sedan stoppar i två påsar. Sen har jag för en hel dags förbrukning. Eller så länge som teet är varmt. 
Beskriv din höst i tre ord: 
Pilates, vackra färger och te i mängder. 
Snyggaste höstaccessoaren? 
Hm, sjalen och skinnpajen kanske. 
Vad är värst, kylan eller mörkret?
Jag tycker att kylan är värst. De där dagarna när det är så där riktigt råkallt. Mörkret kan man ju "mysa till" genom att tända levande ljus och fixa annan mysbelysning. 
Topp tre, godaste höstmaten?
En härlig köttgryta, någon mustig soppa och så kommer jag inte på någon mer maträtt. 
Vad var bäst med sommaren?
Det bästa var helt klart att vi kom iväg till Gotland och fick se våra favoritsställen men också se nya platser. 
Känner du dig klar med sommaren? 
Nu gör jag det men där i augusti var jag det definitivt inte. Postsommardeppen har släppt nu.
Hur mådde du förra hösten? Både bra och dåligt. Jag drog ju på mig min skada där i september så det var tufft. Men mest mentalt. Tufft att komma tillbaka och hitta motivationen till att träna igen. Varenda pass var ett slit. Det vill jag inte ha den här hösten. 
En utflykt du vill göra i höst? En resa med bara Rickard. Vart den ska bära av, det vet jag inte. Men jag vill iväg. Vi behöver lite egentid. 
En bok du vill läsa i höst? Nora Roberts har kommit ut med en ny trilogi om tre kvinnor. Läste lite snabbt på baksidan av den första delen när jag var på Seveneleven på jobbet häromdagen. 
Någonting du ser fram emot extra mycket just nu? Att få träna och bygga upp mig till mitt bästa jag igen! 
 
1 Birgit:

skriven

Dricker du rött, grönt eller svart te? Jag gillar rött eller svart bäst. Dricker bara grönt te (och örtte) när jag fastar.
Köttgryta! Det får bli helgens matlagning!
Jag gillar höstluften, men här uppe får vi inte samma råkalla kyla, det blir mest bara kallt och så kan man klä sig.
Att bli sitt bästa jag; det tycker jag låter som en bra idé! (det är nåt att satsa på!)

2 Marie:

skriven

Så mysigt med höstlista och jag som bara älskar hösten älskar ju att läsa om höst.

Kommentera här: