Fem en fredag vecka 48: Ett hem

Godmorgon! Igår var jag trötta Karlsson, jag var helt färdig. Utnyttjade min flextid och gick hem en timme tidigare. Jag sov urdåligt, vaknade vid tjugoövertolv på natten, började riva i mina kläder och var helt säker på att jag skulle upp. Sen kollade jag noggrannare på klocka, vaknade till och konstaterade att jag fick somna om flera timmar. Gissa om det var underbart! Igår hade jag min näst sista timme pilates i Mjölby. Igår kom inte en enda av mina deltagare men det passade ju bra med tanke på att planen var att sända live från Gymmix. Jag ville korssända på Hannas Pilates med men det funkade inte på telefonen och på datorn fick jag inte igång wifi:t. Det blev ett bra pass! Avslutar inlägget med Elisas fem en fredag. 

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag.

  1. Vad är nytt i ditt hem? Hm, det var länge sedan som jag köpte något till hemmet. Jo men förresten. Fick ju en fin blomma av maken när jag fyllde år och en väldans fin ljusstake av Marcus och Bea.
  2. Vad är äldst i ditt hem? Oj, bra fråga. Det måste vara grejerna på min farmorhylla i köket. Kanske Samuels piano med.
  3. Vad skulle behöva bytas ut? Soffan behöver bytas ut. Det är diverse fjädrar som sjunger på sista versen. Jag önskar mig även ett nytt kök.
  4. Vad fattas som egentligen ”ska” finnas i ett hem? Hm, jag har nog allt. Det är inget som jag känner fattas.
  5. Vad önskar du fanns i ditt hem? En walkincloset och så en reformer (en apparat som man kan träna pilates på. Fjädrar ger motstånd)
1 Hanneles bokparadis:

skriven

haha, inte fel med lite extra sömn, nu är det ju så mörkt, svårt hålla koll... Vi har lite arvegods efter gammelmormor, men de gamla möblerna smälter in fint.

2 Klimakteriehäxan:

skriven

Lyckost som kan somna om när du får ... det kan inte jag alltid, tyvärr. Walk in closet vore ju häftigt, men den skulle också bli full ...

3 jessica:

skriven

Roligt att vi båda svara soffa på fråga nummer 3 😂Asså en walkincloset hade ju också varit så nice, för just garderober är väldigt svåra att få organiserade. I alla fall tycker ja det, även om man försöker ha system slutar det ändå i kaos, i alla fall i mina garderober haha 😂😂

4 Marie:

skriven

Jag var tvungen att tänka till vad som är äldst i vårt hem, men det är nog sängstommen, men madrasserna är bara 1 år gamla, samt soffan, men den kommer bli nyast i hemmet nu istället ef vi köpt ny som kommer vilken dag som hehe

5 Gerd:

skriven

Jag är också nöjd med mitt hem. I stort sett.
Trevlig fredag!

6 Boklysten:

skriven

En walk-in-closet vore inte så dumt att ha.

7 Robert W:

skriven

Är du spegelvänd? ;)

8 Paula:

skriven

Hej smidiga du! Jag har bara en gammal nedsutten skinnsoffa, byter hela tiden till begagnat eftersom hundar och katter ser till att möblerna inte blir så långlivade. Låter mysigt med en farmorhylla!

9 Karoleen:

skriven

Spännande med egen kurs, vad händer nu då? Eftersom du sa näst sista? Skönt att känna att du inte saknar något i hemmet!

10 Linda Odelmar:

skriven

Walkincloset skulle ju vara riktigt trevligt att ha, känns som att man aldrig har plats nog hemma till alla kläder och jackor och skor, träningsredskap är ju inte dumt det heller förstås..Ha en fortsatt bra dag

Kommentera här: