Igår blev jag på nytt kär i min man

I förmiddags var mannen min snäll och fixade med rabatterna. Två rosenbuskar har grävts upp och där de förut var ska det sättas något annat istället. Jag vet inte vad än, skulle gärna sätta en buske med pioner men jag vet inte om det går att sätta pioner vid en husvägg. Får ta reda på det!
Jag blev också nykär i min man när jag såg hans fantastiska ögon. Tänk att man kan leva ihop i 15 år och fortfarande upptäcka nya saker. 
Min lunch idag: kokt fisk med äggsås och så ris till. Hade egentligen velat ha potatis till men hade ingen. Ris funkade faktiskt lika bra, om inte bättre.
Fascinerad an en spindel som började linda in sin middag. Helt fascinerad satt jag och tittade på spindeln. Uppenbarligen har jag ingen fobi för små spindlar... Eller så har jag börjat uppskatta de där små sakerna.Som i det här fallet var en spindel i färd med att förbereda sin lunch. Dock blev han lite sur och drog iväg när jag började fota. Lite senare när jag kikade så hade spindeln käkat upp sitt byte. Haha, jag låter helt nördig när jag skriver om det här. Men äsch!
Jag satt bokstavligen ute hela dagen och har fått mycket gjort med min uppgift. Den är nästan klar, har fastnat i praktiska exempel kring KASAM - känsla av sammanhang. Skrev ner några tankar men är inte riktigt nöjd. Känner att jag behöver förtydliga lite mer.
                                                        
Jag lovar att min blogg inte ska bli en naturblogg. Humlan tog jag kort på när vi var på baksidan och tränade. Fågeln uppe i stuprännan hade världens pipa. Det oväsnades sådant och jag var helt säker på att det var flera fåglar som pratade med varandra men nej, en ensam liten fågel satt där med världens pipa. Fjärilen ville Ida att jag skulle kika på och också ta reda på vilken art det är. Det är en kamgräsfjäril.
Ida kom också hem med en blomma, hon hade hittat den på vägen från skolan. Visst är det en klematis?
På kvällen kom J hit, vi tränade ett riktigt bra cirkelpass med fokus på explosivitet. Utfallssteg med hopp, plankan. (Jag och J testade hur länge vi kunde stå och efter 4*30 sekunder stod vi i lite mer än en minut.) Vi körde även armhävningar och lite annat smått och gott. Bra pass! Därefter blev det grillning, har nästan blivit en ny fredagstraditon. Väldigt trevligt måste jag säga. 
Efterrätt blev årets första rabarberpaj med glass och grädde. Så gott ju! Vi såg även filmen Jonny English strikes back. Alltså jag skrattade så jag nästan tjöt. Hur kul som helst! Tänkte avsluta inlägget med att tipsa om några inlägg.
1 birgitmaria:

skriven

Så härligt att bli nykär igen!

Kommentera här: