Söndaglistan vecka 27

Godmorgon!
Idag är jag ledig efter helgens jobb. Det har varit lugnt på jobbet men nu när jag sitter här i köket känner jag mig så trött. Ska nog krypa ner en stund igen senare. Känns inte så bra faktiskt. Men jag hade en sån där natt där jag sovit men vaknat många gånger. Jag har somnat om snabbt men sömnen blir ju störd ändå när jag håller på så där.
Jag tänkte skriva färdigt min söndagslista igår kväll när jag kom hem från jobbet men kröp istället ner i sängen och läste boken vita nätter. Har nu kommit drygt halvvägs. Så bra och spännande!
Känsla: Jag har varit lite orolig och tänkt tankar om att sätta mig i karantän och inte träffa någon.Men mest har jag mått bra. Jag känner också att jag är på helt rätt ställe.
Bok: Vita nätter med Emelie Schepp. Dock ej utläst.
Väder: Regn, kyla och blåst. Men också sol och varma vindar.
Knäppaste: Att jag gick till jobbet med samma frisyr som jag hade när jag gick och la mig: en snefläta. Och att jag i lördagsmorse cyklade i samma tempo som Rickard springer sina tusenmetersintervaller. Utan att jag ens hade motvind.....
Outfit: Träningskläder. Såklart..... Nya favoriten 👇👇👇
Veckans mest lästa inlägg:
Nostalgi: Jag vet inte hur mycket jordgubbar med grädde och mjölk som jag ätit. Men det är helt klart sommar för mig. Och påminner mig om när jag var barn och vi var hos min farmor i Lund.
Veckans låt: Ännu mer nostalgi. The final countdown med Europe. Påminner mig också om när Alex och Anna ska gifta sig i Solsidan och Joey Tenpest kommer och överraskar Anna.
Träning:
Måndag och tisdag blev det ingen träning alls. Ville vara pigg och fräsch inför löptestet som jag skulle sprungit i onsdags. Men det blev inställt. Torsdag sprang jag långa intervaller som träning och helgen bestod av cykling till och från jobb. Totalt blev det nio mil. Har även kört två pass pilates och ett vanligt styrkepass.
Beslut: Att jag ska säga upp mig från jobbet där jag är tjänstledig. Ska ringa min chef idag.
Positiva från veckan:
- att jag och mina kollegor är uppskattade av patienterna. Känns fint!
- första jobbveckan efter semestern gick så snabbt och bra och jag är så glad att vara tillbaka på jobbet.
- känslan av att veta att jag är bra på mitt jobb!
- att jag tog en härlig promenad nere vid ån tillsammans med Sofia.