Fem en fredag veckan 28: Sommar 2

Jag vet inte om mina fem en fredag kanske ska få en egen kategori, det börjar bli ett gäng veckor nu som jag deltagit. Det känns lite som att jag mest skriver söndagslistor och fem en fredag... Jag har precis kommit hem efter dagens jobbpass iallafall. Igår när jag kom orkade jag inte blogga. Jag var mer intresserad av en varm dusch och att äta jordgubbar. Jag hade otur när jag cyklade hem igår. Det regnade och jag var smart nog (hrm....) att ta en omväg så jag kom hem som en dränkt katt. Imorse råkade jag vakna lite sent så jag gick i princip direkt från sängen till cykeln. Det kändes bokstavligt som att jag cyklade i motvind och det blåste inte ens....
Dagens hemcykeloutfit. Gissa om det var skönt att ha torra kläder i väskan när jag skulle cykla hem idag.
Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka till Elisa så fler kan ta del av Fem en fredag.
  1. Hur spenderade du somrarna som barn?
  2. Hur spenderar du sommaren i år?
  3. Vad skulle du vilja göra i år men som inte går?
  4. Vilken är favoritsysslan på sommaren?
  5. När brukar du ta första doppet?
1. Vi brukade åka till min farmor på somrarna. Hon bodde i Lund. Jag brukar alltid bli påmind om somrarna hos henne när jag hör en speciell fågels ljud. Men jag vet inte vad det är för sorts fågel. Annars brukade vi mest bada, jag och min bror.
2. Jobba heltid förutom mina två veckors semester som vi redan haft. Jag vill åka till Harge uddar igen och då bada i vikarna.
                             
Finns det ens så här grönt vatten i Sverige... Det trodde iallafall inte jag innan jag kom till Harge uddar. 
3. Hm, det som jag inte trodde att vi skulle kunna göra, åka till Gotland, blev ju av. Hur underbart var inte det! Annars hade jag faktiskt inga särskilda planer för sommaren.
4. Grilla och äta jordgubbar. Men också besöka Gotland och besöka naturreservaten.
5. I år blev det tidigt. I början på maj var jag ute med damdomarna och testade standuppaddleboard. Jag ramlade inte i under själva paddlingen men när jag skulle testa en planka så druttade jag i.....
Annars brukar jag inte bada. Är en riktig badkruka och vill helst bada i pool om jag ska bada. I år har det dock blivit havsbad. Hela tre gånger.
Tänkte avsluta inlägget med veckans länkar: Amanda och Jossan
1 Marie:

skriven

Underbart med Gotland, nu är det snart vår tur =D

Kommentera här: