Inte riktigt ett foto i timmen men nästan

Här sitter jag och väntar på att min mat ska bli klar. Jag kommer för första gången testa portabellasvamp som jag gratinerat med ost och så smör till. Tills den är klar tänkte jag bjuda på ett gäng bilder från dagen. Inte riktigt ett foto i timmen men typ.
Jag startade dagen med ett glas med vatten som jag spetsat med msm, c-vitamin (inte brustablett utan rent c-vitamin i pulverform) och så en gnutta citronsaft i. Till frukost blev det ägg, julskinka, broccoli och så bullet proof te (då jag inte dricker kaffe).  Bullet proof te är te med kokosolja och så smör i. Om man mixar det ordentligt så smakar det varken smör eller kokosolja utan bara te.
Jag tog min mugg med te, min bok och satte mig i soffan för att läsa. Det tog dock inte lång stund innan jag sov. Först drömde jag en mardröm men sen....
.... Sov jag så gott.
Eftersom jag fick kommentaren om Livsmedelsverket så gick jag ut och kollade riktlinjerna för nyckelhålsmärkning. Vad de än säger, så blev jag inte imponerad.
Jag har beställt en ny almanacka, bilden är Jonna Jintons. Så kul att hon sålt bilder till både Ikea och Personlig Almanacka.
Jag är supernöjd med min nya almanacka och började lägga in tider direkt och annat viktigt.
Vi åkte och storhandlade, Samuel fick skjuts till gymmet med en kompis, Alex följde med en annan kompis hem från skolan och Ida följde med som hjälpreda.
Kul att ge sig ut mitt i rusningstid. Vid den här tiden (16-17) så spelar det ingen roll vilken väg man tar. Det är hur mycket bilar som helst. Inte som Stockholm dock...
Det blev dyrt idag då det mesta var slut.
Jag har haft mitt pilatespass ikväll. 45 minuter ren glädje.. Och tuffa övningar. Det var ett några övningar som jag bara kände varför kring.
Titt så bra, nu är min kvällsmat klar. Första gången som jag testar att gratinera portabellasvamp. Så gott ju! Nu skulle det sitta fint med ett glas apelsinjuice till. Just apelsin har jag dock inte ätit på flera år då jag får ont i magen av det. Men jag kan ju alltid ta ett glas mjölk. Känns som att min kropp vill ha just mjölk...
1 Amanda:

skriven

Vad gott med julskinka finns det året om eller bara just nu efter och före jul? Skönt att få det storhandlat det behövs ibland. Just vid den tiden är det mycket folk på vägarna (16-17) har jag märkt :)

Svar: Det brukar ju finnas helgskinka vid påsk till exempel. Annars brukar det inte finnas just den typen av skinka.
Hanna

Kommentera här: