En lista om kläder

Den här listan snodde jag för ett tag sedan från Pärla. Kul att bryta av bloggen med lite annat. Och så får jag en chans att bjuda på bilder från "förr". Min blogg startade ju som en "klädblogg", kanske inte så mycket modeblogg egentligen. Det var jag för "ofashion" för....

Vad gör du med kläder du inte använder?
Lägger ut i förrådet och plockar fram ibland. Det där med att shoppa i sin egen garderob är ju inte så dumt...
Vilka plagg har du svårt att hitta?
Det finns nog inga plagg som jag har svårt att hitta. Har nog ganska "lätt" kroppsbyggnad ändå.
Vad är det onödigaste plagget i din garderob?
Jag har en långklänning från HM som aldrig någonsin kommer komma i. Beställde fel storlek så det går inte att dra igen dragkedjan fast den inte är för liten i övrigt.
Vad shoppar du helst? Träningskläder och Niketröjor.
Hur ofta köper du kläder?
Egentligen väldigt sällan nu för tiden, inte en gång i månaden. Men det är olika, i december blev ett par byxor och en body som var totalt onödigt men något som jag villhövde. Eller räknas träningskläder förresten? 🙈🙈
Vad är din "go to" outfit? Något med träningskläder. Kollegorna har slutat fråga om jag ska träna. Jag går verkligen alltid runt i träningskläder.
Vad sover du i? Jag sover i bara trosor.
Var köper du dina kläder? Nelly.com eller HM.
Jag i juli 2009
Vad har du helst på dig när du ska klä upp dig? Lätt klänning alltså! Jag har alltid älskat klänningar. I vuxenålder ska jag lägga till. :-D
Hur förvarar du dina kläder?
Klänningar, tröjor och blusar hänger på galgar medan toppar, byxor och träningskläder ligger på hyllplan.
Hur sorterar du dina kläder?
Allt sorteras efter vilket klädesplagg det är samt i färgordning. Mörka plagg hängs längst till höger i garderoben och därefter i i vilken färg det är. Vitt längst till höger. (Måste nog ha en bild...)
Vad har du på dig när du bara är hemma? Alltid träningskläder....
Vad undviker du i klädväg?
Hmm, svårt. Vet inte om jag egentligen undviker något. Jag köper det jag gillar och struntar i resten.
Vilka plagg är underskattade? Klännningar! :-)
Hur ofta tvättar du? Det är Rickard som tvättar flera gånger i veckan och jag tvättar mest om det är något särskilt jag vill få rent....
Vad använder du oftast för underkläder?
Jag har ett gäng spetsstring i garderoben men favoriterna är ändå "vanliga" trosor. Inte boxermodell, tycker inte om när de sitter åt om magen. Finns säkert varianter som är lägre men de har jag inte letat efter.
Vad saknar du i din garderob?
Jag skulle behöva ett gäng nya jeans. I mina favoritjeans har knappen lossnat. Buhu! Och ett gäng vita linnen. Annars behöver jag inget.
Vad känner du dig fin i?
Klänning! Men jag kan också känna mig fin i träningskläder. Det beror helt och hållet på humör.
1 Matilda Berlin:

skriven

Nej vilken kul lista!! Och så himla härliga bilder på dig hjärtat (framför allt den på yoga-mattan)! ditt skratt smittar verkligen av sig =) Stor kram fina <3

2 Paulina:

skriven

Kul lista. Det är roligt med kläder 😀

3 Inne hos Ina:

skriven

Ja, du måste ta en bild på garderoben! Häftigt att färgkoordinera. Tror inte att jag skulle lyckas hålla det. Jag har också behov av byxor. Beställde några secondhand i helgen så jag hoppas att de passar när de kommer.

4 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Vilken jäääätterolig lista, älskar att läsa om andras kläder och andras mat! <3

5 jessica:

skriven

Vilken roligt lista, haha för mig är det lite tvärtom när det kommer till klänning haha jag vet inte men känns så konstigt när ja har klänning på mig och kollar i spegeln känns liksom inte som jag haha 😂❤

6 Moa Larsson:

skriven

Vilken rolig lista! Det fick mig verkligen att fundera över mina kläder och min garderob. Som mer än 70% ligger i flyttkartonger. Blir nog som att shoppa i sin egna garderob om en månad.

7 Amanda:

skriven

Jag sover också bara i trosor nu för tiden, tycker det annars blir för varmt. Trots att jag sover i trosor kan jag tycka att det är för varmt. Haha. Håller med dig vanliga trosor är skönast. :)

Kommentera här: