En ganska tradig måndag

Okej mina vänner, jag har världens ångest över den här veckan. Kan vi hoppa över till nästa måndag? Jaså, nähe, det gick inte. Jag har jobbat idag men annars känns det inte som att jag gjort så mycket vettigt.
Vad ska göras:
- regelprov inför årets fotbollssäsong
- jag har känningar i båda mina vader. Dels vaden jag skadade i höstas men så den andra också. När jag var på akuten så sa läkaren 6 månader och han ändrade sig snabbt till sex veckor. Men frågan är om inte 6 månader är det rätta egentligen. Att det tar så lång tid innan muskelfästet är så pass starkt att det inte går sönder så lätt.
- löptest är planen men jag vet inte. Jag var ju nyss sjuk... Bättre då att skjuta upp det. Men jag ska springa på onsdag och känna på kroppen.
- förbereda en powerpoint inför närträffen på tisdag då vi dels ska redovisa och sedan opponera varandras arbeten.
Så, måste peppa mig själv lite istället. Fem positiva liksom.
- Jag hade pilates ikväll. Bra att få fokusera på annat.
- En av deltagarna som varit med tre av terminerna gav mig beröm efteråt. Eller inte mig utan passet. Vilken skillnad det blir när man tränar pilates regelbundet tyckte deltagaren. Det gjorde mig väldigt glad!
- Jag kände mig betydligt mjukare i kroppen än vad jag brukar. Särskilt på "nerstretchen".
- Jag gjorde så god köttfärslimpa till kvällsmat.
- För att återknyta till regelprovet så gjorde jag hemstuderingsfrågorna idag och jag fick 15 rätt av 17 varav det ena felet var på en fråga där regeln är ändrad tills i år. Helt klart godkänd anledning att inte svara rätt. Hur ska jag veta en regel som vi inte gått igenom...
Jag ser ju precis livrädd ut, haha. Kul att bjuda på de där bilderna som är allt annat än perfekta. Inte för att mina bilder är perfekta men du fattar. 😜
1 charlottelinden.se:

skriven

Så jäkla bra att lista positiva saker när man har en dålig känsla inför kommande vecka, dag eller vad det nu gäller. Det må kännas fjuttigt men det hjälper faktiskt lite tycker jag :)

2 jessica:

skriven

15 av 17 är ju as bra, och håller helt med dig hur ska man veta om den regeln då liksom 😂❤ ps älskar bilden speciellt den längst ner av inlägget gillar bilder som får mig att skratta till lite så här en måndag kväll liksom 😍🙌

3 birgitmaria:

skriven

Ja, ibland är man inte på topp! Men det blir säkert bättre! Tur att du hade 5 bra saker att rada upp :-) Jag har skottat snö och sett idrottsgalan, så det var en bra kväll.

4 Amanda:

skriven

Hoppas du får en bra vecka och att ångesten släpper. Gott med köttfärslimpa till kvällsmat tycker om den rätten :)

Kommentera här: