Att acceptera

"Jag har varit så splittrad idag, jag vill göra allt och ingenting samtidigt. Läser lite här och läser lite där och tanken kan liksom inte fungera. Det ironiska är att jag tog en nocco focus. Blev jag fokuserad? Nix, snarare mer uppvarvad och ofokuserad. Jag får nog helt enkelt bara acceptera att det är en sån här dag idag och bestämma mig för en sak och hålla mig till den en stund. Byta rum kanske fungerar med. Sätta mig i soffan och läsa där. Eller så somnar jag.....  Vi får se. Hehe, snurriga tankar och snurrig Hanna."
                                                                                           
Så gick mina tankar i förmiddags. Rörigt och allmänt blaha. Men till slut tog jag tag i mig själv. Jag har:
  • Studerat fokuserat.
  • Gått till affären och handlat så jag kan göra mina ketobollar. Men det blir inget av det idag. Jag orkar inte.
  • Lagat godaste omeletten med massor med bacon i.
  • Åt spenatsoppa till frukost med kokt ägg såklart men så testade jag också bacon på. Det var en hit!
  • Jag sprang en stund på löpbandet men jag har fortfarande ont i mina vader efter helgen. Så jag promenerade några minuter och därefter stretchade jag.
Planer för resten av kvällen är att bara sitta i soffan och kanske förbereda inlägg. Eller så bara gör jag ingenting. Det är en sån där dag där jag bara får acceptera att det är blaha. Hoppas helt enkelt på en bättre fredag.
 
1 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Ibland går verkligen huvudet på högvarv och ingenting blir riktigt gjort... dock tycker jag att du tog tag i dagen bra och har hunnit få väldigt mycket gjort :)

2 Tess:

skriven

Har Sj känt mig off o ofokuserad asså en sån där pissig känsla att allt bara är skit rentut sagt ja men du vet ja skrev ju på Messenger. Man får ha såna dagar, man kan inte vara på topp jämnt kram

3 Heléna:

skriven

Vi har nog alla sådana dagar! Gott med spenatsoppa och kokt ägg och jag kan tänka mig att det blir lite extra gott med bacon till 💖
Hoppas du får en riktigt fin helg!
Kram 💖

4 Amanda:

skriven

Åh jag känner igen mig ibland är jag också sådär uppskruvad och vet inte vad jag vill och känner mig bara rastlös. Omelett lät ju ändå riktigt gott med mycket bacon i :)

5 Annica:

skriven

Får verkligen hoppas att idag blir en bättre dag för dig. Om inte annat - passa på att mys och njut av det. :) Kram på dig och trevlig helg!

Kommentera här: