Start och stopp

Tisdagar framöver kommer bli en intensiv träningsdag. Jag har pilates på Boost halv tio och av erfarenhet vet jag att jag inte kan träna pilates när jag precis ätit. Så därför körde jag dagens träningspass fastande. (Alternativet är såklart att gå upp extra tidigt så jag kan äta frukost.) Dagens träningspass bestod av några kilometer löpning i skogen med fokus på start och stopp. Typ maxa mellan lyktstolparna. Känslan av att ha betongben var närvarande under hela löpningen och inte en gång kändes det lätt och ledigt. Men nu är det gjort och efter löprundan joggade jag bort till Boost för att köra mitt pilatespass. Det blev en pt-timme för kunden som kom och det är ju aldrig fel. Då kan jag verkligen anpassa efter den personens förutsättningar. En bra träningsdag! 
Medan jag var iväg och tränade så shoppade Rickard lite till sitt företag: en skivstång och lite olika vikter. Så nu kan jag köra marklyft hemma med vikter upp till 60 kilo. Sextio är ju mitt personbästa på marklyft just nu så vikterna kommer funka länge. Hemmagymmet växer. :-) Och ännu större anledning att säga upp mitt gymkort på First Class. Jag kommer heller inte ha tid att åka iväg på pass sen när jag börjar jobba heltid. Förutom mina egna såklart. :-)
1 Emma:

skriven

Åh Pilates verkar vara väldigt intressant! Aldrig tränat det innan.
Såå skönt med hemmagym så man kan träna när man vill så om det är på natten

2 Natascha.bloggplatsen.se :

skriven

Åå min dröm är att en dag kunna ha ett hemmagym 👏 vardagen blir ju så mkt enklare om man slipper åka iväg varje dag. Vad har ni mer i gymmet?

3 Marie:

skriven

Härligt med en extra effektiv träningsdag

4 Ullie:

skriven

Går inte att spring här inte . Snöat konstant här så det ligger kvar . Suck vill ju ha vår . Du är så duktig alltid ❤️ kram

5 Yasmine mamma till dennis och angelina :

skriven

Skönt att springa i skogen. Pilates verkar kul men aldrig testat

6 Paulina:

skriven

Vad skönt med en löptur i skogen och bra att träna lite start stopp. Borde jag med göra haha. Jag bara springer. Kör intervaller ibland med PT. Men tycker det är skönare med vara distans när det kommer till löpning. Vad kul med en skivstång hemma😍 Hade jag med velat ha!

7 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

skriven

Vad skönt med träning :) längtar tills jag kan komma igång igen då jag varit ganska stilla under graviditeten

8 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Så duktig du är! Jag tycker det kan vara svårt att träna på tom mage, men jag har ju lågt blodtryck med & svimmar lätt.. är lycklig att jag numera kan ta en promenad på morgonen innan frukost på helgerna men mer går inte... Märkligt det där med löpning att det ibland kan kännas så lätt & ibland som att benen inte är med alls. Det är då man får ge sig själv en extra klapp på axeln att man i allafall klarade av det!

9 Therese Carlsson :

skriven

Du är så duktig är som tränar 😊 vill ha vår nu för det här är för kallt för mig 😊 men jag cyklar mycket det är den ända träning jag har

10 Liv:

skriven

Pilates gillar jag! Längesen jag körde det dock. Nya gymmet har inte pilates. Hemmagym är verkligen en dröm för oss, men just nu finns det ingen plats för det. Men en vacker dag (hoppas jag)!

Kommentera här: