Experimenterande och sportlov

Snygg vinkel, om du undrar vad jag gör så kila in instagram, @hannafialotta
Hej! Jag har precis kommit hem från kvällens pilatespass, jag har varit så seg hela dagen så det var skönt att komma dit och få sträcka ut kroppen. Jag har min lilla grupp av stammisar som jag är så glad över! Kvällsmat fick bli äggröra och avokado, Nu har barnen sportlov, jag har jobbat mitt pass efter helgen och nu är jag ledig i två dagar. Nästa gång jag jobbar är på torsdag och sedan är jag ledig fredag-söndag. Så skönt ju, då ska jag bara tanka en massa energi. Och med energi menar jag sova och familjetid. Jag la lite extra ledigt den här veckan för att kunna vara lite mer med familjen och Rickard tajmade också in sin långledighet. Familjetid ska det bli!
Jag gillar ju att vissa dagar experimentera. Att testa och se vad som händer. Idag resulterade det i att jag åt falukorv och min mumsiga gräddiga morotsstuvning på jobbet. Strunt i keto sa Hanna... Den kombon tog mig ur ketos snabbt som blixten. Men då är ju frågan hur snabbt jag kommer tillbaka på banan igem Testade med en lunch bestående av spenatsoppa (i soppan har jag alltid 100 gram smör) och så kokta ägg till. Hur snabbt kom jag in i ketos efter det?   
                                            
Jo, redan efter tre timmar var kroppen tillbaka på banan igen. Jag vet inte vad jag egentligen kan dra för slutsatser av det här. Kroppen kan absolut göra energi av fett men hur vet jag om den bara använder det fett som jag stoppar i mig genom maten. Kan kroppen även använda kroppsfettet som energi? Intressant att fundera över! Jag blir heller inte så mycket klokare, måste googla lite. :-)
 
 

Kommentera här: